Avatar billede qstergaard Nybegynder
08. september 2006 - 13:22 Der er 5 kommentarer

Overclockning af p4 Extreme edtion

Hej jeg sidder her med min mates shuttle,(SK shuttle) Hvis nogen skulle hvide hvad det så var for en, med hensyn til info om hardware =)

info: Shuttle SB81P

http://www.add-data.dk/index.asp?page=1&ISBN...

ram: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97167 x2

Grafikkort: http://www.add-data.dk/index.asp?page=1&ISBN...

CPU: http://www.itbutikken.dk/i/73806/1.htm

Når jeg vil oc min cpu.. vil jeg gerne hæve volten lidt også, men nu går min hjerne så lidt i stå, det hele ser meget fint ud ind til jeg vil hæve volten som jeg overhovedet ikke forstår...

Det ser sådan her ud:

Auto
0.8250V
0.8375V
0.8500V
0.8625V
0.8750V
osv
Så kommer der lige pluslig
1.0000V
1.0125V
1.0250V
1.0375V
osv

Men nu er det så jeg spørge hvad svare til hvad i den normale måde at skrive volt på, lige nu får den 1.47V som auto!

er 1.5500V så = 1.55V ??

Håber at få lidt svar..

Forsat goddag
Avatar billede qstergaard Nybegynder
08. september 2006 - 13:24 #1
Kom så, i plejer at være skarpe :P især ham (gratis)
Avatar billede noeyewar Nybegynder
08. september 2006 - 13:49 #2
ja, det du skriver ovenfor har du helt ret i.
dog vil jeg anbefale dig til at passe meget på. og ikke hæve volten så meget til at starte med.
problemet er at den cpu der der er tale om er meget overclicingsvenlig, men den bliver oså meget varm og kræver ikke bare god, men meget god køling.
og da sådan en shuttle er meget kompakt, duer det simpelthen ikke. jeg vil råde dig til helt at lade være.

vil du dog lege lidt med det tag kabinetsiden/toppen af mens du overclocker.

desuden bør du først hæve volten i det øjeblik at du har hævet fsb'en så meget at computeren bliver ustabil. og herefter bør du tjekke at det hverken er dine ram der ikke vil højere eller temperaturen der bliver for høj.
Avatar billede qstergaard Nybegynder
08. september 2006 - 14:23 #3
Hvordan kan det så være at der er noget som hedder 0.0125 fks? :=)
Avatar billede noeyewar Nybegynder
08. september 2006 - 18:29 #4
0,0125 ?? det må vel bare være mget lidt volt;)

dog synes jeg ikke rigtigt det virker realistisk, sikker på det er den rigtige du har fundet?
Avatar billede zalam Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:42 #5
Pas på med volten også ellers hæv fsb i små intervaller, og hold øje med temperaturen.

Evt hvis eller når du rammer en mur kan du lege med RAM timnings.

Og sørg for at køre noget stabilitets test som fx. Prime.