Avatar billede dnx Nybegynder
07. september 2006 - 18:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Akut problem med marginer

Hej, jeg står og skal tage 500 farve kopier af noget jeg har printet ud. Problemet er at der kommer en hvid kant på A4 papiret, når jeg printer det ud, hvad gør jeg?

Hvis der er noget i skal vide kan i bare spørge :)

(Spørgsmålet er flyttet fra en anden kategori)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 18:33 #1
Du kan bruge word til det.. Du kan prøve at give os linket til billedet.
Avatar billede dnx Nybegynder
07. september 2006 - 18:35 #2
Det er desværre ikke et billede men en pdf.
Avatar billede alexbp Nybegynder
08. september 2006 - 10:54 #3
Er det ikke bare fordi at din printer har en begrænsning, og ikke kan printe helt ud til kanten af papiret - det er de rigtig store pro printere der kan den slags.?

Løsning / work-around:

Ellers kan du printe ud fra PDF filen og acceptere at du nu har sådan en printer der ike kan printe helt ud til kant.

Herefter skærer du kanten væk, og sætter kopi-maskinen til lige præcis at forstørre x-antal % op på din A4, som er beskåret, og vupti så får du 500 kopier, med biliedet helt ud til kanten. Ingen kan se du har "fusket" lidt med kniv/saks og optisk fortørrelse via kopi-maskinen.

- ellers skal du på et repro-center / anskaffe en plotter/printer, der KAN skrive kant-til-kant.
Avatar billede dnx Nybegynder
11. september 2006 - 19:22 #4
Vi valgte at leve med de hvide kanter pga. tidspres, takker for svaret...