Avatar billede spookym Nybegynder
07. september 2006 - 16:33 Der er 1 kommentar

Exchange 2003 - MX record

hej alle.

jeg sider her og tester lidt med exchange server, da jeg gerne vil være bedre til det.

Jeg har nogen records inde hos gratisdns. Så tænkte jeg, om man ikke kunne bruge fx. det her, etnavn.dk? men min server hedder exdom.dk. Vil det blive et problem, eller skal jeg bare tilføje en A record i DNS ?

Håber ikke det lyder for indviklet :D
Avatar billede cmoz Praktikant
09. september 2006 - 08:17 #1
Udover MX recorden, skal du fortælle din Exchange at den er autoritativ for @ditnavn.dk

Det gøres i en recipient policy:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;249299&sd=tech

Så ved exchangen at den skal beholde dem når de kommer ind på 25, og det er i dens exchange miljø at mailboxen er.

På den måde kan man få exchange til at modtage og sende for flere domæner.

Det kan også være at din ISP, vil have MX sat specielt op, hvis de har blokket for 25 til din IP, f.eks. her er hvordan TDC vil have det privatkunder sætter det op: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=75472