Avatar billede qaaq Nybegynder
07. september 2006 - 11:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilke søgeord skal jeg optimere på?

Jeg er ved at lave en ny og søgemaskineoptimeret webshop (jeg sælger a/v tilbehør).
Nu skal jeg til at vælge hvilke søgeord jeg skal optimere siden efter..

F.eks har jeg et produkt der fordeler et scartkabel til 3. Derfor tænker jeg at optimere dette produkt på "scart fordeler"

Hvis jeg søger på google efter "scart fordeler" så får jeg 652 danske resultater, og tænker derfor at det må da være en god søgesætning!

Men hvis jeg så indtaster sætningen på google adwords trafikvurdering får jeg: "Der er ikke nok data til at give et overslag"

Er det så en god eller dårlig søgesætning? og/eller hvordan vælger jeg de rigtige ord??
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. september 2006 - 12:11 #1
denne artikel giver en god indføringer emnet valg af søgeord: http://www.eksperten.dk/artikler/103
Avatar billede qaaq Nybegynder
07. september 2006 - 12:36 #2
den har jeg læst, men det er desværre ikke svar på mit spm
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2006 - 12:58 #3
Det at du får 652 danske resultater siger intet om at det eret godt søgeord, det siger kun noget om hvor mange sider der har ordet stående. Et godt søgeord, er et ord der bruges ofte af mange brugere til at søge efter.

Det at adwords trafikvurderingen siger at der ikke er nok data indikerer kraftigt at der stort set ikke søges på ordet scart fordeler.

I artiklen nævner jeg en række værktøjer der giver dig bud på hvor ofte der søges på et ord, det er dem du skjal have fat i og prøve med dine forslag. Lav en bruger undersøgelse som jeg beskriver og kontroller ordene i de nævnte værktøjer, så kan du finde gode søgeord der giver trafik.
Avatar billede qaaq Nybegynder
07. september 2006 - 13:24 #4
jeg har nu brugt google søgeordsværktøj.

de andre værktøjer du nævner er fine, men de egner sig ikke særligt godt til danske søgeord.

Men tak for hjælpen, dine artikler har været en stor hjælp i min SEO
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2006 - 15:52 #5
Takker og det glæder mig at du kan bruge mine artikler på min egen hjemmeside er jeg ved at opdaterer dem alle, ændringerne vil også langsomt finde veje til artiklerne på eksperten