Avatar billede saluman Nybegynder
06. september 2006 - 20:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

win2000 går ned efted inst af Norman A.V.

Har lige købt brugt bærbar med win2000-pro.
Efter at have opdateret Windows har jeg installeret TDC´s sikkerhedspakke. (Norman).
Men nu får jeg blå  skærm hvor der står noget lign som:

Error 0x000000 (000....  osv og en masse jeg ikke kan nå at læse!!

Derefter checker den disken og starter op på ny. Disk OK.

Men den går ret hurtigt ned igen.
Jeg har prøvet at disable onaccesscanner (TDC pakkens Norman)
Men det hjælper ikke.
Er der nogen der kan hjælpe???
PS inden jeg inst tdc-pakken havde jeg inst ad-aware. Men afinstallerede igen, da tdcpakken advarede kraftigt mod andre virusprg. ved inst af Norman.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2006 - 20:35 #1
Er du sikker på at du ikke har 2 virus-programmer kørende samtidig??
Avatar billede saluman Nybegynder
06. september 2006 - 21:34 #2
99% sikker, ja.
Jeg har prøvet at afbryde internet forbindelsen. Så er det som om der faldt ro over den. Det ses på cpu meteret, der ellers kørte op og ned. Jeg kan ikke komme ind i tdc-pakken. Så står der "Unknown error CLICK here to try again. Gad vist om det er virus der har angrebet inden jeg har fået opdateret osv?
Avatar billede saluman Nybegynder
06. september 2006 - 22:14 #3
Nu har jeg afinstalleret sikkerheds-pakken. Det hjalp, men nu tør jeg ikke rigtig gå på nettet. Jeg har iøvrigt router. Giver det nogen sikkerhed? der er vist ikke decideret fire wall i.

Jeg kan stadig ikke se, at jeg skulle have andre virusprg.!??!?
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2006 - 22:34 #4
du ku alternativt kigge på spywarefri.dk's sikkerheds pakker, der er en gratis og en betalings models: http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
07. september 2006 - 06:43 #5
... dvs din W20000 var ikke opdateret via WindowsUpdate FØR du fik den i fingrene ?
Altså den har rullet et pænt stykke tid uden opdateringer / sikkerhedsprogrammer !
Den bør (=skal) have ServicePack4 for W2000 ...
Avatar billede saluman Nybegynder
07. september 2006 - 12:58 #6
Jeg har købt den af mit firma. IT afd havde renset den helt for div programmer undt win2000, som dermed er min ejendom da det følger pc'en.

Jeg havde lidt problemer med at komme på nettet derhjemme med explorer. Det var noget med netværks indstillinger. Men ikke desto mindre kunne jeg se på netværksforbindelsen, at der var up- og download ???

Men lige så snart jeg kunne, lavede jeg en winupdate.

Men det er måske allerede for sent?
Bør/kan man hente update via en anden PC?
Der var en masse opdateringer tilgængelige, som alle er installeret nu.

MHT Norman: Nu er det sådan, at jeg allerede betaler for Norman. Og da jeg har den på min anden PC, vil jeg selvf helst bruge de samme virusprgr.

Er der nogen der ved, om man kan installere adaware og spybot sammen med Norman og win2000??
Jeg har det på den anden PC men den kører XP.
07. september 2006 - 21:04 #7
Det vil jeg mene - læs evt. her -> http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
07. september 2006 - 21:04 #8
Avatar billede saluman Nybegynder
10. september 2006 - 11:47 #9
Jeg kørte en defragmentering.
Og downloadede Norman VC. Og ikke TDC sikkerhedspakke. Nu ser det ud til at køre.

MEN

Norman popper ustanseligt op :Vil du gi tilladelse til svchost
går på nettet. Jeg har svaret både ja og nej, men den fortsætter.

Nogen der ved hvad det er?
Avatar billede gratis Nybegynder
10. september 2006 - 15:05 #10
det kan være automatisk synkronisering af tiden i windows der gør det, du ka tjekke det ved at slå det fra.|Højreklik på uret|Egenskaber|Internettid|Fjern flueben fra "Synkroniser automatisk med en tidsserver på internettet"
her ka du læse om svchost: http://ask-leo.com/what_is_svchost_and_why_is_there_more_than_one_copy_running.html
Avatar billede saluman Nybegynder
10. september 2006 - 18:17 #11
OK jeg tror det hjlp med uret.
Det er dog en forfærdelig masse der står om svchost.
Er der en kort forklaring på hvad det er?

Under alle omst. vil I droppe et svar. Så stopper vi bare her.
Tak for hjælpen!!!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 19:57 #12
:o)
Avatar billede gratis Nybegynder
28. oktober 2006 - 05:27 #13
du er velkommen til hjælpen ;)skal ikke ha point.Her er der lidt om svchost, http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no57
Avatar billede saluman Nybegynder
28. oktober 2006 - 16:33 #14
Hej igen
Jamen så tak for hjælpen igen.
svchost er altså ikke en virus ell lign.!