Avatar billede cator Nybegynder
06. september 2006 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ændre normal fil?

Hej eksperter
Jeg er løbet ind i en lille problem efter jeg har lagt xp ind fra ny
Før kunne jeg omdøbe en fil/navn fra. avi til .mpeg
Fx ”film.mpeg” til ”film.avi” det der skete var at der kom en popup meddelelse om at ”ved at skifte navn kunne filen måske ikke læses” og ok for det.  for det var jo det  jeg selv bad om.

Nu sker der det, at for det første, kan jeg ikke se endelsen i filen i den mappe hvor filen ligger
Så hvor jeg før kunne se ”kostplan.doc” kan jeg nu kun se ”kostplan”
Og vælger jeg at omdøbe kostplan fx til ”kostplan.wpd”  kommer filen automatisk til at hedde
”kostplan.wpd .doc”
eller hvis jeg omdøber en fil ”film.mpeg”  til ”film.avi” kommer filen igen automatisk til at hedde ”film.avi.mpeg”
Jeg syntes jeg har prøvet meget, men nu begynder at pisse mig en lille smule af. Er der nogle der ved hvad der er galt

Cator
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2006 - 11:28 #1
Åbn en tilfældig mappe, Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Fjern flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"

Nu skulle "Kostplan" gerne hedde "kostplan.doc"

Mon så ikke du kan omdøbe som du plejer.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2006 - 11:30 #2
Har lige prøvet selv, det virker perfekt her. :-)
Avatar billede cator Nybegynder
06. september 2006 - 11:50 #3
yes så er den der... og omdøbningen er som den plejer, dette flueben er nok det eneste jeg ikke har pillet ved...  :o) Tak for hjælpen...
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2006 - 11:54 #4
Velbekomme, og tak for point.  :-)