Avatar billede sirbatman Nybegynder
04. september 2006 - 08:54 Der er 3 kommentarer

xml fil rykkes ned i tekstarea

Hej alle.

Jeg har lavet tutorialen her http://www.stilva.com/smooth-scrollbar/ og nu vil jeg gerne hente et xml dokument ind i _root.container.mc2.mc2 dette er et dynamisk textfelt, jeg har prøvet at kombinere denne tutirial med en fra kaver.dk hvor han henter en xml fil ind ved at trykke på en knap. Mit problem er at når xml filen er hentet ind i mit text felt bliver teksten rykket ned så man skal scrolle et stykke ned før der kommer tekst.

Her ligger filerne jeg bruger. http://www.coolstarter.dk/demomp3/zip/scrool.zip

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede mat Nybegynder
04. september 2006 - 11:29 #1
Det er ikke teksten der rykkes nedaf i tekstfeltet. Det ligner umiddelbart et problem med det offset du laver i linien;

mc2._y = (1-mc2._height/mask._height)*mc1._y+mc2._height/2

for hvis man skriver;

mc2._y = ((1-mc2._height/mask._height)*mc1._y+mc2._height/2) - 200;

rykker den det op...

Jeg har ikke nærlæst din kode, men det kan være det kan bringe dig tættere på en løsning?

mvh mat
Avatar billede sirbatman Nybegynder
04. september 2006 - 12:13 #2
Hej Mat.

Jeg kan godt se hvad du mener, og jeg kan da også få det til at passe ved at rette på de -200, men så har jeg problemer hvis jeg går ind i mit xml og skriver noget mere, for så bliver det igen rykket ned.

ØV ;-(
Avatar billede mat Nybegynder
04. september 2006 - 12:32 #3
Jaeh, det offset er jo osse hardcoded, du er nødt til at finde ud af hvorfor det bliver offsat derned, eller hvad der kan repræsentere det -200 offset.