Avatar billede per2000 Nybegynder
01. september 2006 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Rapporter Momsangivelse / Momsspecifikation

Når jeg for samme periode (1.halvår 2006) får vist Momsangivelse / Momsspecifikation via menuen rapporter
vises totalt forskellige resultater.
Under Momsangivelse er alt lagt under telefon og beløbet kan jeg ikke genkende!!!!
Under Momsspecifikation ligger korekt 25% af varekøb
HVAD ER GÅET GALT
Nb (Jeg er slet ikke regnskabskyndig)
Avatar billede hardyc Nybegynder
02. september 2006 - 10:29 #1
hvad mener du helt korrekt, du skriver momsen er under telefon ? hvad med salg, du skal vælge momsangivelse fra og til. se efter i kontoplan om alle konti der skal momses, også har fået tildelt de rigtige momskoder
Hilsen Hardy
Avatar billede hardyc Nybegynder
02. september 2006 - 10:30 #2
Jeg vil anbefale at du får en revisor

Hilsen
Hardy
Avatar billede per2000 Nybegynder
03. september 2006 - 13:10 #3
Jeg har været ved revisoren.
Momskoderne er korekte. Under momsspecifikationen er alle momsbeløb korekte - også det samlede momsbeløb er korekt. Det der ikke stemmer er visningen i momsangivelse (jeg har benytted korekt fra / til). Revisoren siger det enter er en fejl i summasummarum eller en opsætningsfejl fra min side. Altså en systemfejl revisoren ikke kan/vil hjælpe med.
Avatar billede hardyc Nybegynder
03. september 2006 - 13:50 #4
så må du beregne det manuelt , tak omkostninger  og indtægterne og beregn herefter, eller

indtægter X 25% 0 udgående

omkostninger der momses ligeså

herefter lukkes ss og prøv så at sammenlign med opgørelserne pr konti, du kan jo bare tage et interval på 1 uge herefter momsspec. pr konti så kan du se hvilke der er forkerte
Hilsen
Revisor
Hardy
Avatar billede per2000 Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:13 #5
Fik du point
Avatar billede hardyc Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:27 #6
nej det fik jeg ikke
Avatar billede hardyc Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:28 #7
kunne du bruge mit svar ellers send mig de to moms specifikationer total for halvåret og spec. for halvåret pr. mail : hardyc@get2net.dk
Avatar billede per2000 Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:33 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede hardyc Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:26 #9
så luk dog af for dette ?