Avatar billede pc-pladder Nybegynder
31. august 2006 - 19:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GeForce 2 Pro - Død?

Hej!

Har lige fået fingre i et GeForce 2 Pro kort, til min gamle slavemskine. Den kører pt. med et GeForce 2 MX400 kort.

Problemet er så, at det kort sagt ikke virker.

Det er fra WinFast, og der er et par dioder i toppen.
Når jeg sætter det i PC'en, og tænder, ser det således ud:

ERR Led = LYSER
AGP4X = LYSER
PWR Led = LYSER IKKE.

Går ud fra at alle lys helst skulle være slukket.

Desuden afgiver mit bundkort en række bib, og jeg har opdaget at blæseren på grafikkortet kører MEGET langsom, og enkelte gange går helt i stå.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg skal gøre ved det?

Er det evt. mit (skrig ikke!) ECS K7S5A bundkort der laver fejlen?

Er kortet helt dødt?

Håber i vil hjælpe mig lidt på vej...

På forhånd tak
Avatar billede isojumper Nybegynder
01. september 2006 - 06:25 #1
Af en eller anden grund, så understøtter nye Nvidia drivere GF 2 MX kort, men ikke GF 2 GTS eller Pro modellerne. Pro og GTS er i øvrigt betydeligt bedre end MX kortene.
Den seneste Nvidia driver til dit "nye" kort er denne : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html (hvis du kører XP/2K)

Rens eller udskift dog blæseren forinden, da kortet ellers vil dø helt.
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
01. september 2006 - 07:42 #2
isojumper -> Mange tak for de brugbare informationer. Det kan jeg helt sikkert bruge til noget, når jeg en gang får det til at vrike.

Lige nu kan min computer dog slet ikke starte op med kortet, men jeg har imellemtiden haft det i et andet MSI bundkort, med integreret grafik, hvor jeg så havde mit GeForce 2 Pro kort som slave, og der lykkedes det faktisk at komme helt ind i Windows.

Da jeg så kom ind i Windows, kunne den ikke finde en driver selv, og den nyeste Forceware virkede ikke. Nu vil jeg da teste med den driver du linker til.

Tror du blæseren kan være skyld i at kortet ikke virker?
Er det en indbygget sikerhedsforanstaltning, at kortet simpelt hen stopper BOOT-processen, hvis blæseren er defekt?

Jeg kan se på stikket til blæseren, at den understøtter omdrejningsaflæsning. Tror du også den melder fejl, hvis jeg sætter en blæser på uden denne funktion?
Avatar billede isojumper Nybegynder
01. september 2006 - 09:52 #3
Muligvis vil kortet fungere korrekt med den nye driver, men kører blæseren stadig ikke, så må det ordnes med det samme.
Fjern den gamle driver og genstart inden indlæsning af den nye.
Så længe temperatureren er som den skal være, så burde advarselsklokkerne ikke ringe, selvom blæseromdrejninger ikke kan aflæses.
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
01. september 2006 - 10:46 #4
Er ikke helt sikker på at du forstår problemet. Sikkert mig der ikke har beskrevet det tydeligt nok...

Jeg sætter kortet i mit ECS K7S5A bundkort, og trykker på POWER-knappen. Blæserne i kabinettet starter, og jeg kan høre hardisken spinner op i omdrejninger.

Blæseren på grafikkortet starter også, men den kører ikke ret stærkt.

Når alt dette er sket, giver bundkortet en masse "BIB" fra sig.

Der kommer intet billede på skærmen.

Om en times tid, tror jeg at jeg kan få det afprøvet i MSI-kortet igen. Vil lige se om jeg kan få det til at fungere med den driver du linker til, bare for at sikre mig, at kortet ikke er helt dødt...
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
01. september 2006 - 10:46 #5
MSI-kortet = det MSI bundkort med integreret grafik, som jeg talte om tidligere... :D
Avatar billede isojumper Nybegynder
01. september 2006 - 12:47 #6
Hvis grafikkortet ikke har en kompatibel driver, så vil det naturligvis ikke fungere korrekt.
Man kan ikke dømme kortet dødt uden afprøvning med rette driver, og uden spor af tidligere ikke-kompatible sådanne.
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
01. september 2006 - 15:08 #7
Selvfølgelig kan det være et driverproblemn, HVIS MAN KAN KOMME IND I WINDOWS!

Problemet er at den ikke en gang kan BOOTE med kortet.

I MSI kortet kan jeg muligvis få det til at fungere med driveren du linker til, men i mit ECS kort, er der intet signal fra kortet overhovedet, og der er ikke noget integreret grafik...
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
05. september 2006 - 06:51 #8
Jeg har nu konkluderet, at koretet simpelthen er dødt, og det er blevet afskaffet på forsvalig vis.

Du skal da have tak for hjælpen, og hvis du lige vil smide et svar, så får du da en stak point, så vi kan få spørgsmålet lukket.
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
05. september 2006 - 06:54 #9
Hov... Der sneg sig lige nogle fejl ind i det indlæg. Det skulle se sådan ud:

Jeg har nu konkluderet, at kortet simpelthen er dødt, og det er blevet afskaffet på forsvarlig vis.

Du skal have mange tak for hjælpen, og hvis du lige vil smide et svar, så får du en stak point, så vi kan få spørgsmålet lukket.
Avatar billede isojumper Nybegynder
22. september 2006 - 09:13 #10
Det var skam så lidt...
Ærgerligt med dit kort :-(