Avatar billede fister9 Nybegynder
30. august 2006 - 18:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk vælter og dør. Kan det mon reddes

Hej eksperter

Jeg har et kæmpe problem. Jeg har for ikke så længe siden købt en maxtor 300 GB ekstern harddisk. Nu har jeg så lige fået flyttet alt mit l*rt over på den, så jeg har haft "luft" til at formattere de andre computere.

Nu er der så lige sket det, at den er væltet (den plasticfod den har på, falder let af) og harddisken har åbenbart fået hjernerystelse inde bag skallen for den virker ikke mere. Der er stadig garanti på den, så jeg håber at de vil bytte den, selvom jeg ikke kan bevise, at jeg altså ikke har kastet rundt med den.

Der er i øvriigt stadig lidt liv i den. Lampen lyser og windows fortæller at den finder noget hardware, men drevet dukker aldrig op. Hardissken står bare og synger og siger ligesom en flaskeautomat der har fået noget galt i halsen - jeg vidste ikke engang der var højttalere i den.

Harddisken koster "kun" omkrign 1000 kr, så det overlever jeg nok til trods for at jeg er fattig studerende, men problemet er at jeg havde en masse vigtige ting på den (samt en del som ikke er så vigtige...). Så mit spørgsmål er:

Er der nogen der har prøvet at få genskabt sine data fra en "død" harddisk? Hvor kan man få det gjort henne? Hvad koster det osv.? Det håber jeg i kan hjælpe lidt med.

Ja ja gutter... Rigtige mænd tager backup... Jeg ved det... Men dén harddisk VAR backup'en indtil jeg fik styr på alt det andet. Så nu har jeg altså et kæmpe problem... Specielt fordi kæresten har en masse digitalbilleder liggende fra da hendes hund var en lille hvalp... *gulp*

Så hjælp mig dog..........
Avatar billede bredker Nybegynder
30. august 2006 - 18:39 #1
mon ikke det bare er et stik eller jumper der er raslet løs , normalt kan de holde til en hel del
kontroler lige det først
Avatar billede uffesteenberg Novice
30. august 2006 - 19:35 #2
Holder med bredker... muligvis er det bare et stik, ledning eller andet, der er hoppet af..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. august 2006 - 20:14 #3
hvis ikke overnævnte virker, og du vil prøve at recover, så har jeg haft gode erfaringer med getdataback. Men programmet koster ca. 70$.
Helgec har et gratis foreslag.->http://www.helgec.dk/lost%20data.html
ellers.->>http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Getdataback%20mini%20guide.htm
(der er alternativer til getdataback)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. december 2006 - 17:35 #4
smider et svar..?
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. december 2006 - 18:04 #5
Ja, lad os høre hvordan det gik... hvis ikke disken er direkte skadet sådn rent mekanisk, så kan man sagtens genskabe en hel masse... Bruger selv PC Inspector (gratis), File Scavenger og Stellar Phoenix... (min erfaring er, at det er bedst at bruge flere fordi det ikke er alle programmer, der finder det samme...især mht. digital fotos)