Avatar billede alaflam Nybegynder
29. august 2006 - 11:49 Der er 4 kommentarer

køb af router (netgear) god ?

hejsa,

jeg har tænkt mig at købe denne her trådløs router fra netgear, den bruger den nye teknologi "mimo".

NETGEAR RangeMax Next Wireless Router –Gigabit Edition WNR854T
http://www.netgear.com/Products/RoutersandGateways/RangeMaxNEXTWirelessRoutersandGateways/WNR854T.aspx

jeg vil bruger den til at få min bror komme på nettet igennem min internet forbindelse, han bor ca. 50-100meter væk fra mig, 2 bygninger lige over for hinanden, ingen træer eller noget imellem, bare ren luft.

jeg vil gerne hør om det vil virke, er det noget man skal afprøve før man ved om det virker eller jeg skal måske vælge en anden trådløs router. ?

på forhånd tak forhjælpen :D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 12:35 #1
802.11n standarten er ikke fastlagt endnu, så du risikere at købe noget udstyr der ikke understøtter den nye standart, netop fordi standarten ikke er 100% på plads. Af samme årsag vil n understøttelse kun fungere med Netgear netkort.

På trods af at der kun er ren luft mellem (og 2 ydrevægge) kan det godt være at i får brug for en ekstern antenne på routeren (der kan placeres ude). At anbringe routeren højt eller i et vindue vil måske kunne hjælpe.
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2006 - 12:42 #2
Jeg har lige skiftet mit gamle tråløse netværk ud, pga. af for dårlig rækkevidde.

Jeg skulle bruge fuld hastighed osv. i ca. 3o meter fra AP/routeren.
Her blev jeg anbefalet denne:
http://www.akito.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2F%2Fwww%2Egoogle%2Edk%2Fsearch%3Fhl%3Dda%26q%3Dsitecom%2Bmimo%26meta%3D&ProductNumber=804030&SetLng=26

Den lever også fuldt op til det, men for at få fuldt signal "udemærket", så skulle den på loftet.

Hvis du skal nå ud på de 50-100 meter, så skal du nok have en extern antenne på
Avatar billede alaflam Nybegynder
29. august 2006 - 13:37 #3
IEEE 802.11n draft specification, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, 2.4 GHz

det betyder den tager også imod n,g, og b :D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 13:42 #4
Ja den kan B og G, men du kan købe en router der ikke understøtter en standart der ikke findes og formentligt spare penge!