Avatar billede black-bird Nybegynder
25. august 2006 - 07:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opret et trådløst netværk uden Router

Hey...

Et spg. kan det lade sig gøre at Opret et trådløst netværk uden Router...???

Jeg har hørt at det er muligt men nu ville jeg lige høre herind om det er rigtigt og i så fald hvordan man gør det ???

Bo Andersen
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. august 2006 - 07:56 #1
Du skal bare bruge et trådløst Access Point. Der er ingen krav om at du bruger en router (men det vil jeg da anbefale, hvis alle maskiner skal kunne komme på internettet)...
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2006 - 08:08 #2
Alle der skal på internettet SKAL have en router.

Den kan du have på flere måder. Enten sidder routeren hos din internet udbyder og du er på via en eller anden form for modem. Her er det udbyderen der tildeler de IP adresser du bruger på dine maskiner

Du kan også selv have routeren siddende, enten som en kabel router eller en trådløs. Hvis du har routeren hos dig, har det flere fordele. Du kan f.eks. udnytte den firewallfunktionalitet der er indbygget i de fleste routere. Hvis din router er en NAT router kan du udnytte det at du kan bruge interne IP adresser på dit eget net og dermed sætte flere maskiner på (faktisk ubegrændset mange maskiner). Hvis du ikke har en router hos dig selv, skal du betale udbyderen for IP adresser. Har du f.eks. 2 dynamiske IP adresser, kan du få 2 maskiner på uden router. med en router er der ingen begrændsninger.

Med en trådløs router kan du lade dit trådløse netværk have eget IP område og afskære det mere effektivt fra resten af dit net og dermed give bedre sikkerhed. Der er en god investering og en router koster ikke voldsomt meget mere end et accesspoint
Avatar billede black-bird Nybegynder
25. august 2006 - 09:58 #3
Yes men jeg skal ikke på nettet med nogle af de coms.

Det er fordi at vi er nogle stykker som gerne vil have oprettet et netværk mellem vre computer (til at spille og dele filer) og vi har ingen router så hvordan gør vi det???
Avatar billede jody Nybegynder
25. august 2006 - 10:02 #4
Sætter et Accesspoint op - evt på en af maskinerne, giver det et SSID, laver evt. en kryptering og sætter de enkelte maskiner til at logge på den vej.
Avatar billede black-bird Nybegynder
25. august 2006 - 10:05 #5
Okay er ked af det men skal nok lige have uddybet lidt hvordan man gør det som du siger man skal... :(
Avatar billede jody Nybegynder
25. august 2006 - 10:11 #6
Du skal bruge et AccessPoint. Følge brugsanvisningen for at sætte det op. Derefter lader du det evt blive på maskinen og lader de andre logge sig på det. Hvis du har en internetforbindelse kan du sætte det på den og selv logge på trådløst.
Avatar billede black-bird Nybegynder
25. august 2006 - 10:17 #7
AccessPoint.. hvordan opretter jeg sådan et ?
Avatar billede jody Nybegynder
25. august 2006 - 16:31 #8
Et AccessPoint er noget man køber, det kan du ikke oprette. Men hvis I skal sidde i samme rum og spille er det billigere at købe en switch og så kable computerne.
Avatar billede black-bird Nybegynder
25. august 2006 - 16:35 #9
Jeg har selv fundet ud af det nu.... Det kunne godt lade sig gøre uden router og7eller AccessPoint
Avatar billede black-bird Nybegynder
25. august 2006 - 16:35 #10
svar