Avatar billede donnie Nybegynder
23. august 2006 - 20:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problem med grafik.

Hej eksperter.

Jeg har pludseligt fået et grafikproblem. Hovedsagligt bruger jeg min computer til at spille World of Warcraft og har spillet i længere tid uden at rekonfigurere noget. Jeg prøvede så at spille i windowed mode, hvilket også gik fint. Koblede så dette fra og spillede normal mode igen. Samme dag, lidt senere, begyndte spillet at flimre. I korte perioder (½ sekund) var der små hvide prikker overalt på skermen hvor så det hele var normalt igen. Dette skete 5-10 gange, hvorefter landskabet skiftede karakter til store grønne trekanter. Lignede lidt comodore Vic 20 grafik. Dette skiftede lidt karakter hvor så billedet frøs, og mus frøs. Kunne nogle gange komme i windows ved at crtl alt delete eller alt+tab, men computeren frøs alle gange i denne process.

Efter første restart efter første hændelse kommer en windowsoplysning der siger "Sli multi-Gpu rendering have been disabeled. Sli multi-Gpu rendering have been changed to independent GPU rendering because one of your SLI-cards have been removed." Jeg har kun et grafikkort instaleret og det er et GeForce 6600 GT og har aldrig før haft nogle problemer med dette. Har hellere aldrig haft flere kort installeret.

Jeg har prøvet at reinstallere drivere, uden success. Har også prøvet alle mulige grafikkonfigurationer i spillet, også uden resultater. Har også fjernet alt støv i kabinettet.

Nu er jeg så lidt på bar bund og håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er ikke den mest computerkyndige person så jeg håber på svar jeg kan forstå.

På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
23. august 2006 - 20:56 #1
Der må abenbart være ændre på indstillingerne på en eller anden måde !

Men prøv evt. først en system gendannelse, det er dog ikke sikkert det hjælper, men kan så "fortrydes" senere og ingen skade er sket.Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.

Hvis ovenstående ikke har/havde effekt:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor Skærmkort
H-klik på dit grafikkort og vælg slet
Genstart pc`en og lad Windows finde og installere det igen.
Herefter skal du muligvis selv opdatere med nyeste driver, men nok ikke nødvendigt
Avatar billede donnie Nybegynder
23. august 2006 - 21:01 #2
Har lige fået svar fra en kammerat der bad mig installere

http://espanol.geocities.com/alekz_cornell/sliballoon.zip

idet han kaldte det en "bug". Har så gjort det og problemet er løst.

tak for din kommentar Haverslev. Lukker spm nu.
Avatar billede haverslev Novice
23. august 2006 - 21:13 #3
OK. fint det virker igen ;o)
Husk at acceptere dit eget svar.
Avatar billede donnie Nybegynder
23. august 2006 - 21:23 #4
hmm... for premature der... virker stadigt ikke... er ved at systemgendanne nu...
Avatar billede jacla Nybegynder
23. august 2006 - 23:48 #5
Hvis det er en periodisk fejl, kan du prøv at tage grafikkortet, rens kontakterne med et viskeledder og kontroler dine stik sidder ordentligt fast.

vh

Jan
Avatar billede donnie Nybegynder
25. august 2006 - 01:36 #6
Har nu prøvet Jeres forslag og ingen har ændret noget. Jeg får stadigt den nævnte besked. Har også prøvet at installere spillet igen uden success. Tror I det er en fejl på kortet?

Donnie
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 14:27 #7
Umiddelbart synes jeg det lyder som de fejl der kommer på et kort hvis man prøver at OC det for meget og kortet bliver for varmt.. Har du OC på kortet? Check dit kabinet, blæsere/køleribber mm,  for støv og check at blæseren på gfx kortet kører.. Har du prøvet at geninstallere din driver? Evt prøve nogen moddede driver fra omega eller DNA? Husk at slette den gamle driver først.. Prøv evt at geninstallere din chipsæt driver
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 14:28 #8
Er der sat strøm til kortet? De fleste 6600GT kort skal have xtra strøm sat til
Avatar billede donnie Nybegynder
25. august 2006 - 16:52 #9
Hvor finder jeg en chipset driver til et AsusTek A7N8X-E motherboard? Har søgt som en gal.
Har renset for støv. Har checket kabinettet til de grader jeg kan. Har prøvet modded driver Omega. Aner ikke om jeg har OC på kortet, men har ikke ændret noget inden problemerne startede. Der er strøm på kortet og jeg har prøvet at skifte det ekstra strømstik med HD strømstikket. HD kører fint så det skulle også være i orden.

Har ikke renset kontakterne med et viskelæder, ider jeg ikke ved hvilke kontakter det drejer sig om. Er det "tænderne" der går ind i slotten på Motherboarded du taler om?

Donnie
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 17:35 #10
Ja det er det, der kan med tidens tand komme belægninger på, som giver dårlig forbindelse :)
Avatar billede donnie Nybegynder
25. august 2006 - 17:56 #11
men ville det så ikke give problemer hele tiden og ikke kun når jeg spiller World of Warcraft?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 18:36 #12
Jo at det kun skulle komme når du spiller et bestemt spil lyder usandsynligt.

Ved ikke om du har mod på at genindstallere spillet?hvis han har net framework installeret skal han lige have C:\windows\system32 med for at ipconfig virker :)
Avatar billede donnie Nybegynder
25. august 2006 - 18:47 #13
Har prøvet at geninstallere spillet, uden resultat. Også prøvet at køre i lavest mulig opløsning og koble alle krævende grafik fra. Stadigt problemer. Nogle gange kan jeg spille i timesvis uden problemer, andre gange kommer problemerne allerede inden jeg har indtastet min kode.

Men det er kun i dette spil jeg har problemer. Har dog ikke prøvet andre spil idet jeg ikke har nogle installeret.
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 18:59 #14
Har du kontroleret at det ikke er en RAM fejl
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 19:17 #15
har du hentet de seneste patches til spillet?
Avatar billede donnie Nybegynder
25. august 2006 - 20:40 #16
Patchene til spillet skal installeres inden man kan spille idet det er online. Hvis det var ram-fejl, ville det så ikke være hele tiden og ikke periodisk? Har lige spillet i nogle timer uden problemer. Men der var problemer lige før denne periode, hvor jeg ikke gjorde nogle ændringer i tiden i mellem.
Avatar billede donnie Nybegynder
27. august 2006 - 11:55 #17
Nu er den sgu helt gal. Nu hvis jeg starter computeren er der nogle underlige hvide tegn hvor der skulle være bios oplysninger. Så kommer der billedet med motherboardreklamen (i noget dårligere kvalitet end normalt) hvor efter underlige hvide tegn kommer igen. Kort efter er skærmen sort, men nogle tynde blå streger nedad, og derefter den lille hvide loadingbar nede for neden. Så kommer den klassiske Windows XP loading screen og windows starter.

Hvad sker der?
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. august 2006 - 13:08 #18
har du mulighed for at låne et gfx kort ved en makker og teste med det?
Avatar billede donnie Nybegynder
27. august 2006 - 13:47 #19
Er ved at ringe rundt, men det ser lidt håbløst ud...
Avatar billede donnie Nybegynder
20. september 2006 - 11:14 #20
Viser sig at der var Teknisk fejl på kortet og jeg har nu fået et nyt. Tak for hjælpen dog.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 18:32 #21
afslut spm??