Avatar billede miqe Nybegynder
22. august 2006 - 09:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Packages - Dependencies - opgradering af pakker

Jeg har et program installeret i én version og vil installere en yere version. Det er ikke så væsentligt hvilket program der er tale om, men til orientering er der tale om 2 forskellige versioner af MySQL client (4.1 & 5.1).
Nogle af pakkerne afhænger af den gamle version, så installering af den nyere version bliver en smule komplikeret.

Hvordan får jeg ændret pakkernes afhængighed (dependencies), så de afhænger af den nye pakke i stedet for den gamle?
Det kan åbenbart godt lade sig gøre at have begge installeret, men jeg vil gerne afinstallere den gamle.

Jeg kører FreeBSD6.1
Avatar billede miqe Nybegynder
22. august 2006 - 19:32 #1
Ingen idéer?
Avatar billede Syska Mester
22. august 2006 - 20:25 #2
Jeg har ingen, men ville måske prøve www.bsd-dk.dk ... de har nok en idé, men ville jo i bund og grund tror at du bliver nød til at ændre alle de pakker som bruger 4.1 til at have en dependency på 5.1 i stedet .... men det er jo nok om til dem som vedlige holder pakken .... ellers skal du nok selv ind i Make filer etc. at ændre det ......
Måske er der ved nogle af pakkerne Options til at du selv kan ændre det med nogle -DWITH_MYSQL51 eller sådan noget ....

// ouT
Avatar billede miqe Nybegynder
05. september 2006 - 12:52 #3
Fandt aldrig nogen løsning på problemet.