Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
19. august 2006 - 23:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mit site er beskrevet som en andens

Hej Eksperter!

Jeg har min side www.alvision.dk hvor jeg tilbyder et gratis webshop-system.

Det er som ment godt nok, men på google er jeg listet som om jeg er en service fra gratisting.dk

I kan se min side som nr. 4 på nedenstående link:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=gratis+webshop&meta=

Hvordan får jeg gjort således at der igen er beskrevet at siden er www.alvision.dk/webshop.htm (som det har været) frem for www.gratis-ting.dk/ny/links/link.php?id=3724 (som er en viderestilling til mig) som der står nu (det er endda beskrevet som en underside til gratisting :( )

På forhånd tak!
Avatar billede apo Praktikant
20. august 2006 - 00:14 #1
Det tror jeg ikke, du kan gøre noget ved. Som jeg ser det er det gratis-ting.dk's henvisning til dit site, som Google lister; og ikke direkte dit sites adresse, der listes i søgeresultatet.

I øvrigt synes jeg ikke, at det ser ud som om, at dit site er en underside til gratis-ting.dk. Når man kigger på linket www.gratis-ting.dk/ny/links/link.php?id=3724 - 9k (med grøn skrift på Google), kan man se at der er tale om en henvisning.

Egentlig skal du vel bare være glad for, at få en henvisning, der er listet i top 10 ud af 3.360.000 for søgeordet: "gratis webshop". Det er da flot :o)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. august 2006 - 00:21 #2
Hvis du kigger godt efter kan du se at linket er rykket lidt ind i siden under den første gratisting-side hvilket vel betyder det er en relevant underside for gratisting-siden?

Teksten som er skrevet på google er min metatag-beskrivelse på min egen side så den tager teksten fra min side men ikke adressen - det der undrer mig. Siden findes ikke på gratisting, man bliver med det samme viderestillet til den rigtige side, det ser bare ikke ud som siden er fra min side når man ser den på google hvilket generer mig lidt :)

Ja er jeg skam også ganske glad for placeringen, men eftersom den også var det før gratisting "overtog" den synes jeg det er negativt :S
Avatar billede apo Praktikant
20. august 2006 - 00:43 #3
Jeg er ikke så meget inde i SEO, at jeg kan sige det med sikkerhed. Men det kan måske skyldes at algoritmen for søgningerne er ændret efter, at 'Google Quality Score' er blevet indført (prøv at læse mere i Bufferzone's artikel med samme titel).

Jeg ved ikke så meget om hvilke sideeffekter det helt præcist medfører men jeg mener at have læst, at der skulle ske 'sjove' ting i øjeblikket i forhold til søgninger og -resultater. Det kan muligvis have noget med det at gøre.

Uanset hvad, tror jeg ikke at du kan gøre noget ved det. Teksten og link-destinationen er den samme, kun linket der vises i resultatet er fra gratis-ting.dk.
Avatar billede madx Nybegynder
20. august 2006 - 13:49 #4
Du kommer fra på denne vis fordi google forbinder ordet "gratis" med gratis-ting.dk og på dette site finder noget om en "webshop", der tilfældigvis er din. Det kunne være hvem som helst.

Du er registret i dmoz, men bliv også registret i
http://dmoz.org/World/Dansk/Edb/Internet/P%c3%a5_nettet/Gratis_ting/

Du kan gøre meget mere på dit eget site. Prøv at se dine sider, som google kender
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&q=site%3Aalvision%2Edk

Du har masser af sider optaget, men på frasen "gratis webshop" finder Google dig ikke særligt relevant
http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLF%2CGGLF%3A1970-01%2CGGLF%3Ada&q=site%3Aalvision.dk+gratis+webshop&lr=

Du skal bl.a. igang med at skrive nogle bedre tekster til dine sider om de produkter, du ønsker synlighed på

Den side du har været vist med, har alt for lidt tekst - du kan gøre meget mere på den side og sikkert flere andre - huske links. Du kan evt. lade dig inspirere af andre, concept-i.dk har jo held med meget af sit arbejde (der er dog også mange indgående links), det kan du også arbejde på
P
Avatar billede madx Nybegynder
20. august 2006 - 13:50 #5
Nå der kom lige et ekstra P på til sidst ;-)