Avatar billede haabert Nybegynder
18. august 2006 - 14:08 Der er 6 kommentarer

DVD-rom i bærber "opdager" ikke cd'ere

Hej Eksperter

Mit slimline 24/16/8/24 Combo drev i min Amitech FreeNote "opdager" så at sige ikke, når jeg sætter en cd i drevet. Den begynder dog at spille cd'en (man kan høre den sætter igang og at den snurrer), men så stopper den, og man kan ikke se drevet, når man går ind under "Denne Computer".

Hvad i alverden er der galt?

Vh mads
Avatar billede mascote Nybegynder
18. august 2006 - 14:15 #1
Hvad hedder den cd du ligger i og hvad for et windows bruger du ?
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2006 - 14:36 #2
Hvis det er XP du kører med, så prøv lige følgende:
Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.

Upperfilter / lowerfilters er som regel en slags "3 part" driver der er blevet installeret - har du f.eks haft et brænderprogram installeret (adaptec), slette det og installeret et andet.
Det er også muligt, at deamon tool kan gøre det, da det er et virtuel drev.
Men her bliver jeg dig svar skyldig.

MS$ skrive lidt om det her: http://support.microsoft.com/?kbid=270008
Avatar billede haabert Nybegynder
18. august 2006 - 15:06 #3
Haverslev, hvordan fa'en kunne du lige vide, hvordan man gjorde? Det er jeg simpelthen vildt imponeret over. Det virker bare nu. Kanon. Er det noget med, jeg kan give nogle points?
Jeg var nede ved en edb-bix, som sagde "at så var drevet helt sikkert kaput". Yeah right. Tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2006 - 15:43 #4
Haverslev, hvordan fa'en kunne du lige vide, hvordan man gjorde?

Jo, nu er jeg en gammel i styresystemer osv. og det efterhånden en kendt "fejl" i XP, så udfra din beskrivelse i spørgsmålet, så mente jeg det var problemet/løsningen.
Godt jeg kunne hjælpe.
Ang. give points/lukke spørgsmål, så smider jeg et svar som du skal accepter ved at markere mit navn i venstre side og derefter klikke på acceptere svar.
Avatar billede haabert Nybegynder
18. august 2006 - 17:15 #5
Jeg var for hurtigt ude. Nu virker det ikke igen!! Dam'n. Det er som om det er noget periodisk. Jeg har været inde i enhedshåndtering og kigge efter drevet, men synes ikke jeg kan se det... Er det et faresignal? Eller hvad kan der være galt? Jeg kan godt acceptere på dit svar, men hvis du kan ved med om mit problem, kan du jo hjælpe endnu engang, Haverslev:-)
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2006 - 18:29 #6
Det lyder ikke godt, at du ikke får det vist i enhedshåndtering.
Men kan dit slimline drev afmonteres fra din maskine ?
Nogle bærebare har en "låseknap" i bunden som man lige skal aktivere og kan så derefter fjerne drevet.
Hvis du kan fjerne drevet, så prøv at starte maskinen op, uden drevet er monteret.
Når det har været gjort, så sluk maskinen og montere drevet igen, start maskinen op og se om ikke den finder det igen.
Hvis ikke, så er det nok drevet der har set sine bedste dage - desværre