Avatar billede funk-ztar Nybegynder
18. august 2006 - 10:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sevice pack 2 mangler produkt-nøgle?

Jeg har lige købt mig en ny bærbar (ZEPTO 6214W)som efter valg kom uden styresystem. Nu har jeg så fået installeret Windows XP pro, men er nu stødt ind i nogle problemer.
Driver-installationen som fulgte med på CD, til AUDIO siger at den mangler, som minimum, sevice pack 1
Men når jeg hos microsoft har downloadet S.P. 2 og er ved at installere den, så kommer der en fejlmelding om, at den ikke kunne finde nogen produkt-nøgle..
HJÆLP
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. august 2006 - 10:56 #1
Er det en original XP, skal du ringe til microsoft tlf.80701315, er det en "copy" skal du ud og invistere i en ny.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. august 2006 - 12:33 #2
Enig med peet.

Hvis du ikke har en produkt kode fordi din XP er en kopi, så skulle du jo nok bare have taget den XP med, for den var jo ikke så dyr.

Du kan jo alternativt (alt efter hvad du skal bruge den til) installere en linux, lad mig med det samme anbefale SUSE eller Ubuntu.
Avatar billede funk-ztar Nybegynder
18. august 2006 - 13:35 #3
Det er mig ligemeget om jeg kan opdatere de der service packs, jeg vil bare gerne have lyd på min computer. Faktisk har jeg brugt samme cd (altså kopi af denne, hvilket jeg ikke troede der var poblemer i)
som jeg brugte til min forrige bærbare pc som jeg solgte
Så det havde jo været lidt nemmere hvis den oplyste mig hvilke filer den manglede for at få gang i lyden...
Men findes der en ældre service pack, som ikke undersøger produkt-nøglen? Hvis det overhovedet er til at finde gammel software
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2006 - 13:38 #4
Den plejer, at ligge her, lige til at downloade.
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2006 - 13:43 #5
Når du har downloadet de, kan du lave en "Slipstreem" så er du ud over det problem.
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
18. august 2006 - 13:55 #6
... men du vil få problemer med WindowsUpdate (og flere andre ting) i det lange løb hvis det er en P**** udgave af XP du ruller med ...
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2006 - 14:16 #7
Ja dr1 har en pointe der. Hvis det er en windows, som skal registreres hos
microsoft, så kan du godt glemme det hele. Den kan ikke rigestreres til 2 computere.
18. august 2006 - 14:27 #8
... såååå -> [18/08-2006 10:56:48] ...
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2006 - 14:45 #9
Næ ikke helt, for er en en kopi af en corporate, er det, i sig selv, ikke noget
problem, at køre med den. Så er problemet kun direkte opdatering. Og så selvfølgelig,
at den ikke er lovlig, men det vil jeg ikke blande mig i.
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. august 2006 - 18:12 #10
Lukketid?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2006 - 16:46 #11
Stiller samme spørgsmål som peet49.
30. august 2006 - 21:54 #12
Status ?