Avatar billede 1234bella Nybegynder
16. august 2006 - 19:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rotation af skærm

Jeg har et praktisk problem, som jeg gerne vil have hjælp til. Min søn har på en eller anden måde ramt en kombination på tastaturet og nu er skærmbilledet roteret 180 grader. Jeg kan se at der ikke er en rotationsmulighed på selve skærmkortet - så jeg har brug for den tastekombination der kan "ophæve" forbandelsen :O)

Hvem kan hjælpe - der er 200 skarpe på højkant ;O)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. august 2006 - 19:42 #1
Ctrl+Alt+piletasterne skulle rotere billedet normalt igen. Det er nok op-pilen i dit tilfælde.

Det kan i øvrigt slås fra under indstillingerne for dit grafikkort.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
16. august 2006 - 19:43 #2
hvilket grafikkort er det?
Avatar billede 1234bella Nybegynder
16. august 2006 - 19:45 #3
And we have a winner! Pidgeot: det var lige i øjet :O) Ændrer du din kommentar til et svar og så sætter jeg gevinsten ind?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. august 2006 - 19:47 #4
S'gerne :)

Der er i øvrigt mange der falder i den "fælde" - har aldrig selv fundet nogen egentlig grund til at bruge sådan en funktion, så det undrer mig at de tastekombinationer så ofte er slået til som standard :)

Husk nu at slå dem fra, så du helt undgår det fremover - det tager jo ikke lang tid at få den roteret tilbage, men det kan blive træls i længden :)