Avatar billede mkgroup Nybegynder
11. august 2006 - 22:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

nummersystem mm.

Hej alle.

Vi leder efter nogle super dygtige javascript kodere.

Vi betaler timeløn eller produkter - efter jeres eget ønske.

Vi har bl.a. brug for nummersystem, bestillingssystem m.m.

Hurtige svar gerne. ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. august 2006 - 00:45 #1
Definer: nummersystem, bestillingssytem

Giv en mere detaljeret beskrivelse.
Avatar billede mkgroup Nybegynder
12. august 2006 - 00:57 #2
Bestillingssystem kan jeg ikke helt forklare. Det er nemmere at vise.

Med nummersystem, mener jeg et system lidt ala, cbb, telmore mm. hvor man vælger numre osv.

Kig på deres sider under bestilling...  ;-) Dog ikke SÅ avanceret!
Avatar billede mclemens Nybegynder
12. august 2006 - 11:38 #3
Ikke interresseret i opgaven, men husk lige
http://www.eksperten.dk/regler.phtml 2.1.12 og 2.1.13
[ Hurtige svar gerne. ;-) ] (du skal nok selv kaste et
svar, når du har fået de henvendelser, du skal bruge)
Avatar billede roenving Novice
15. august 2006 - 14:37 #4
Hvad mener du med nummersystem, for de pågældende sider har jo bare en database, der udskrives fra ?-)
Avatar billede mkgroup Nybegynder
16. august 2006 - 01:08 #5
Hej Roenving.

Jepp, og det er det vi skal ha lavet. ;-)
Avatar billede roenving Novice
17. august 2006 - 16:44 #6
-- men det er jo serverside script, der slår op i databasen og sender det til browseren !-)
Avatar billede mkgroup Nybegynder
17. august 2006 - 18:58 #7
Jeg ved ikke hvad det er og hvordan det er lavet. Jeg ved bare at det er noget i den stil vi skal bruge. Hvordan det laves og om det slår op i en database er mig ligegyldigt, bare det virker. ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2006 - 19:31 #8
Jeg ville næsten (og gør det sådan set) påstå, at det er bedre at du flytter dit spørgsmål til enten ASP eller PHP kategorien.. Afhængigt af hvad I har adgang til.

Det her er helt klart ikke en JavaScript opgave, som foregår på klient siden.
Der skal I bruge noget serverside scriptsprog, som f.eks. ASP eller PHP.

ASP: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/ASP/
PHP: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2006 - 19:32 #9
PS:

Ved flyt af spørgsmål:
Husk at MARKERE dit navn i boksen til venstre, og klikke på ACCEPTER-knappen, efter at du har lagt et SVAR.
Derefter opretter du spørgsmålet, i den rette kategori.
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. august 2006 - 20:45 #10
P.p.s: Og kaster evt. lige et link til
det nye spørgsmål i denne kategori ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. august 2006 - 20:45 #11
edit: det nye spørgsmål i denne tråd ...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2006 - 20:59 #12
mclemens> Yep.. :-)
Jeg skal lige have opdateret instruktionen.. :-)

Jeg går ud fra, at du er enig (17/08-2006 19:31:47).. :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. august 2006 - 21:16 #13
Hmmm, spørgsmålet er om hvorvidt den egentlig hører ind under programmerings opgaver, hvis nu den skulle flyttet... [Vi betaler timeløn eller produkter - efter jeres eget ønske.] Betyder så vidt jeg forstår det 0 point - og mere en form for opgave der skal løses...

- En del af løsningen kunne blandes med ajax for at få lidt dynamik pustet ind i det, så siden virker lidt mere interaktiv ... Så der kan være javascript indblandet (eller evt. også flash for den sags skyld) - men når det er en "opgave" hvor løsningen ikke bliver postet som helhed på eksperten er spørgsmålet om det er værd at flytte den ... men, hvis det var mit spørgsmål ville jeg nok kaste den ind i job/opgaver (programmeringsopgaver) http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/

Asp: http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/ASP/
Php: http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/PHP/
(eller en af thesurfer's kategorier)

... Flytningen kunne være fornuftig på et punkt: En del af dem der måske leder efter "opgaver" kigger mere under den kategori - end de kigger under javascript ... og så er javascript ikke motoren i et sådant system ... det kan højst være en finesse af systemet (ligesom flash kan være det)...

[ Jeg går ud fra, at du er enig (17/08-2006 19:31:47).. :-) ]
I et hensyn til at spørger kunne få noget ud af det - samt det hensyn at spørgsmålet på en måde er fejlpladseret, så er jeg enig i at en flytning kunne være en fordel ...
Avatar billede mkgroup Nybegynder
17. august 2006 - 21:22 #14
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2006 - 21:39 #15
Hmmm.. Det sjove ved instruktioner er, at de ikke bliver fulgt.. :-)

mkgroup> Læs lige 17/08-2006 19:32:23 igen.. :-)
Avatar billede mkgroup Nybegynder
17. august 2006 - 22:13 #16
Ja, det er egentlig lidt sjovt. Det gjorde jeg nemlig tre gange fordi der ikke skete noget. Men noget jeg personligt synes er drønskægt er måden du skriver på. ;-/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2006 - 22:23 #17
Grunden til at jeg skriver det på den måde er, at folk ikke kan finde ud af, at følge instruktioner.

I starten var det noget i stil med "Læg et svar, marker dit navn i boksen til venstre, og klik derefter på Accepter-knappen".

Men folk læste ikke instruktionen ordentligt:
De lagde et svar. Og her går der noget galt, for enten klikker de direkte på Accepter-knappen og går videre, eller også går de bare videre, efter at have lagt et svar.

mkgroup> Hvad gjorde du, for dit svar er stadigvæk ikke accepteret...? :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. august 2006 - 22:23 #18
Javascript og cookies kræves (så vidt jeg husker)
... men hæng mig ikke helt op på den del :o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2006 - 22:25 #19
mclemens> Du er hermed hængt op på det.. :-)
Hmm.. JavaScript og/eller cookies er vist ikke et krav..

Hvad kræver JavaScript / cookies?
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. august 2006 - 22:28 #20
Tænkte på lukning af spørgsmålet. Dengang jeg skulle lukke mit første spørgsmål
... havde jeg lidt problemer med det, og synes at kunne huske, at jeg så aktiverede
javascript - tror jeg (eller måske var det cookies). Jeg lagde ikke specielt meget
mærke til, men synes at jeg lige skulle pille en gang i min browser
indstilling :/ Men, som sagt er meget usikker på den del :D

[ Hmm.. JavaScript og/eller cookies er vist ikke et krav.. ]
Ok, så tager jeg fejl :o)
Avatar billede mkgroup Nybegynder
17. august 2006 - 22:32 #21
Jeg har prøvet både at markere, acceptere og sende og så acceptere.

Anyway. For dem som er i tvivl så er denne tråd flyttet hertil:

http://www.eksperten.dk/spm/726834

Og denne tråd er lukket - også selvom der måske ikke er accepteret noget.
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. august 2006 - 22:33 #22
... også selvom spørgsmålet er accepteret :o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2006 - 22:37 #23
mkgroup> Hehe.. nu er det accepteret, så du har nu gjort det rigtigt.. :-)