Avatar billede lexlother Nybegynder
11. august 2006 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

AMD X2 vs. Core 2 Duo - spille PC

Spille computer....Hvad skal man vælge....

en AMD x2 til 11500,-: http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161613

eller den billigste Core 2 duo til 11000.- :
http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=151
(Ultraline 9100)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. august 2006 - 21:18 #1
Jeg ville AMD maskinen, dels fordi den har et gfx kort som er LANGT bedre end den sidstnævnte maskines, hvilket er vigtigt i en spillemaskine, men også fordi jeg er en sucker for AMD!
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
11. august 2006 - 21:19 #2
Jeg ville nok vælge AMD og så bare betale de 500 kr. mere.
Det er jo en monster-maskine.....! c,*)
Avatar billede lexlother Nybegynder
11. august 2006 - 21:37 #3
Tænkte bare at måske Core 2 Dou var mere fremtidssikret...evt med et større grafikkort når...eller hvis jeg får råd ;)
Avatar billede trav4u2 Novice
11. august 2006 - 22:32 #4
Jeg ville ikke vælge nogen af dem ;-)

Jeg ville derimod vælge en core duo maskine og sikre mig,
at bundkortet kunne bruge core 2 duo CPU’er.

Så ville jeg vente en tid og købe en ny core 2 duo CPU.

Her kan du se lidt om CPU-hastighederne i spil.
http://www.tomshardware.com/2006/07/14/core2_duo_knocks_out_athlon_64/page12.html#games

Og så ville jeg i øvrigt finde en anden butik end shg!
Min erfaring er, at deres RMA er ikke eksisterende

Selvom jeg normalt heller ikke anbefaler Dell
(Pga. deres krav om sær-transportbetaling ved fortrydelse)
” Forbrugere har 14 dages fortrydelsesret fra leveringen.
Udnyttes fortrydelsesretten opkræves returfragt DKK 375 hos forbrugeren”

Ville jeg alligevel hellere kigge lidt nærmere på
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&kc=305&l=da&oc=D08XP5&s=dhs&sbc=xpsdt_700
(Husk at fravælge deres opgraderede serviceaftale :-)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. august 2006 - 23:17 #5
Hehehe, ja hvis man endelig skulle gå i detaljer, ville jeg nok også bare sætte min egen maskine sammen! =)
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 02:33 #6
fuck det er dyrt! sammensæt selv en core 2 duo pc. det er meget billigere! hvis du ikke kan finde ud af at samle en pc så få en ven til det eller tag over til den lokale pc forhandler.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 02:42 #7
Jeps, præcis, men hvis du går til den lokale pc handler, så lad være med at tage det første tilbud. For det første, sammenlign hans pris med det det ville koste hvis du selv kunne samle. Derefter, snak med flere af de lokale pc forhandlere så du får mulighed for at sortere de værste tilbud fra.
Husk, den pris det ville koste dig at samle det selv vil være billigere end den lokale pc forhandler, det du går efter er et såkaldt "assembly fee", altså prisen for samlingen. Derudover skal du selvfølgelig også være forberedt på at nogle forhandlere sætter en højere avance på deres produkter, så her skal du også være kritisk og sortere.
Avatar billede lexlother Nybegynder
12. august 2006 - 11:43 #8
HVIS jeg selv skal samle...er det så noget i denne retning ?? (kopieret fra dell's web side)

Intel® Core™ 2 Duo E6300 processor (1.86GHz, 1066MHz, 2MB cache)
2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024MB) Minne
160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
16X DVD+/-RW Drive
512MB nVidia™ GeForce 7900GTX graphics card
Sound Blaster X-Fi Xtreme Music card,PCI w/Dolby Digital,7.1 speaker surround and THX certification
Desuden mus, tastatur og Internal 13-in-1 Media Card Reader

...men så begynder det vel også er koste lidt ;)

1. Hvad bundkort skal man så vælge ?
2. Og hvad for en strømforsyning ?
3. Hvad betyder det her ? ..Serial ATA RAID 0 Stripe [2x160GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 16:46 #9
Avatar billede lexlother Nybegynder
29. november 2006 - 21:57 #10