Avatar billede dkshero Nybegynder
11. august 2006 - 15:45 Der er 4 kommentarer og
6 løsninger

hvordan får man min hjemmeside på søgemaskinerene(i toppen)

hej
jeg har en hjemmeside som jeg gerne vil gøre nemmere at finde frem til via google.dk altså så den kommer frem blandt de første når man søger.

nogle der kan hjælpe?

min side hedder kreoimport.dk
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. august 2006 - 15:51 #1
For det første hjælper det at have den listet i mange søgemaskiner. Så meld den til Google og f.eks. dmoz.org. Derudover prioriterer Google det højt, at der er mange der linker til ens side, men det er der mange der ved mere om end mig.

Jeg kan anbefale at du læser nogle af de udmærkede artikler her på eksperten om søgemaskine optimering (eller "SEO"), se f.eks. her: http://www.eksperten.dk/artikler/
Avatar billede keysersoze Guru
11. august 2006 - 15:52 #2
Der er en masse information her du kan læse; http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

meget kort fortalt - sørg for at skabe noget mere indhold, sørg for at identificere dig ud fra nogle bestemte søgeord og byg nogle sider omkring det og sørg for at få en masse releavante links til at pege på dig.
Avatar billede madx Nybegynder
11. august 2006 - 15:59 #3
tjae, sådan mere konkret - hvad skal du have hjælp til...? hvilke ord er det du gerne vil ses på

Der er en del basale forhold der skal være iorden, såsom indhold, gode tekster, søgemaskinevenlige URL'er og indgående links.

Du skal igang med at registre dit website, bla. på dmoz.org samt indgå linksamarbejder.

Dit site virker nyt, så der går nogen tid før alle sider er optaget. Brug evt. Google sitemaps-funktion, så crawler Google hele sitet hurtigere.

Det vil være godt med nogle flere tekster, men det skal være tekster der handler om dine produkter og med ord som brugerne søger. Skriv også nogle gode og sigende titles og descriptions, så folk ve dhvad de klikker på.

Der er en del artikler du kan læse her  http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/ men er det ikke lige dig, så meld retur.
Avatar billede dkshero Nybegynder
11. august 2006 - 16:08 #4
tak indtil videre vi vil gå igang med at skrive nogle gode tekster til vores produkter
når det så er gjordt hvad er det så jeg skal ?
(er ikke specielt god til det så vil meget gerne havde skåret det ud i pap eller ihvertfald papir :b)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 16:10 #5
Uden at ha ret meget forstand på det her syntes jeg næsten du optræder som en naiv fantast (undskyld) du har ingen overhovedet søgeord der indikerer hvad din side er for en størrelse og det er kun 1 måned siden du oprettede domænet - alt dette sammenholdt med en lang og varm sommerferie tror jeg giver noget af forklaringen på at du ikke har mast dig helt frem i forreste linie på søgemaskinerne, men med denne tråd er du jo i gang og det var måske også det der var hensigten
Avatar billede dkshero Nybegynder
11. august 2006 - 17:49 #6
helgec
hvad mener du helt præcist ?
Avatar billede madx Nybegynder
14. august 2006 - 11:32 #7
Du skal gøre det jeg skrev:

1) Mere indhold/flere tekster på dit website, og helst gode gode tekster om dine produkter
2) Sigende keywords placeres i title-tag og meta description
3) Byg siderne med de gode tekster
4) Link siderne sammen, så der altid også er udgående links på dine sider
5) Få registreret dit website bl.a. på domz.org

Hvis du ikke er så skarp til det, må du igang med at papegøjekode, dvs. se hvordan andre gør - søge på noget om rejser, ringetoner, vvs mv. så vil der helt sikkert være optimerede sider.

Du kan også se et eksempel jeg har liggende om hunderacen Welsh Corgi Cardigan
http://www.abilitor.dk/kurser_workshop/hunderacer_welsh.asp
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 19:56 #8
Byg links links og links...
1. Når du skriver noget i et forum om din butik så husk http:// så der står
http://www.kreoimport.dk <--- så har jeg allerede skabt det første link til dig... Nu kan du så smutte ind på http://www.amino.dk og spørge angående noget online promovering.

2. De fleste vil gerne have listet deres butik på dmoz.org ... der går nok et par måneder før du får et svar. HELDIGVIS er der en masse andre sider som gerne vil linke til dig og gør det meget hurtigere. http://www.google.dk/search?q=tilmeld+butik&num=100
http://www.google.dk/search?q=tilf%C3%B8j+link&num=100

3. Fisk links, få andre til at skrive om din side og linke til den.

4. Optimer dine sider og find søgeord (pocketbike, scooter, etc.)
Læs nogle af de artikler du kan finde her på eksperten.dk
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2006 - 11:43 #9
lukketid?
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. november 2006 - 23:44 #10
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?