Avatar billede speedydk Nybegynder
09. august 2006 - 21:41 Der er 8 kommentarer

3x Maxtor SATA diske - Hvad går der galt ?

Nu har jeg 3 gange inden for 2 måneder oplevet 200-250gb SATA diske fra maxtor holde op med at virke. Partitionsoplysninger ophører komplet med at eksistere, og forklaringen lader ikke til at ligge lige for. Først var det et familie medlem, så var det en fjern ven, og nu er jeg selv blevet ramt. En 2½ måned gammel 200gb disk virker pludselig ikke, med de samme symptomer som de andre jeg har stødt på. Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kan hjælpe mig med at belyse problemet, så mine ferie billeder og videoer kan reddes.

Hvis blot disken kan køre i lang tid nok til at jeg kan redde mine data, vil jeg være godt tilfreds.

På forhånd tak
Avatar billede azrael Nybegynder
09. august 2006 - 21:48 #1
Er harddiskene anvendt på motherboards med nVidia nForce4 chipset? I så fald kunne det tænkes, at du/I er blevet ramt af det meget omtalte "data corruption" problem i forbindelse med Maxtor diske og ovennævnte chipset.

Hvis det er tilfældet, så ved jeg bare ikke hvordan (eller om) du/I kan hjælpes... :(
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 22:07 #2
Det vrimler efterhånden med spørgsmål om harddiske der mister filtabellen - jeg tror også det er dit problem - hvis du har mulighed for at sætte disken som nr. 2 i et fungerende system så download og kør TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede speedydk Nybegynder
09. august 2006 - 22:07 #3
det er såvidt jeg kan se ikke tilfældet på mit bundkort (Intel® Desktop Board D915PGN) - http://www.intel.com/products/motherboard/d915pgn/index.htm
jeg håber at dig med svaret er derude!
Avatar billede speedydk Nybegynder
09. august 2006 - 22:15 #4
helgec, dejligt at se at der stadig bliver lavet guides for folk uden meget forstand på computere. Det viste sig dog desværre ikke at finde disken, endsige partitionen hos mig :(
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 22:23 #5
Finder den kun MASTERDISKEN altså /dev/sda ??
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 22:25 #7
Prøv at snuse til elektronikken (printet) på den syge disk - det kan være printet der er smuttet - lugter fælt af kortsluttet elektronik så
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 20:43 #8
RESPONS !!