Avatar billede thyrring Nybegynder
09. august 2006 - 16:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fast track sp. zo. o popper op hele tiden

Når internet explorer åbnes kommer denne fast "track sp. zo. o"
Det er et eller andet med et certifikat, man kan installere eller afbryde. Jeg er ikke interesseret i at installere da jeg ikke aner hvad det er. hvis jeg afbryder popper den op igen med det samme.

Hvad er det? og hvordan får man sådan en væk?

Thomas
Avatar billede thyrring Nybegynder
09. august 2006 - 16:41 #1
det skulle være "fast track sp. zo. o"
09. august 2006 - 16:55 #2
... det lyder jo lidt 'sygt' mht 'snavs'/virus elementer ...

Rul denne procedure -> http://www.eksperten.dk/artikler/954

(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
09. august 2006 - 20:06 #3
<thyrring>: Ruller du proceduren ?

Eller glemmer du også denne ? Som dine andre tidl. spm.: -> http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=thyrring&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede thyrring Nybegynder
10. august 2006 - 16:24 #4
Hvis du nu laver et svar kan jeg jo afslutte Spørgsmålet!

Og tak min ven... det virkede som det skulle... Hijack this fandt frem til 3 punkter som ikke skulle være der! Nu køre det fint igen!
10. august 2006 - 16:54 #5
... jeg/vi vil da gerne SE denne HiackThis Log ... der er sansynligvis flere uønskede elementer...
Avatar billede thyrring Nybegynder
11. august 2006 - 13:23 #6
Jamen det må i da gerne se

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\csrss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\RANT\beremote.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINNT\TBPanel.exe
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\WINNT\NETVISION.exe
C:\WINNT\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Plaxo\2.8.1.2\PlaxoHelper.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\jre\bin\javaw.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\PrintKey2000\Printkey2000.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINNT\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\WINNT\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
S:\Downloads\antivirus\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.skovtex.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] C:\WINNT\TBPanel.exe /A
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient 2.5] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup 2.5] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [FASTTRACKNETVISION] C:\WINNT\NETVISION.exe -A
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [PlaxoUpdate] C:\Programmer\Plaxo\2.8.1.2\PlaxoHelper.exe -a
O4 - HKCU\..\Run: [FASTTRACKNETVISION] C:\WINNT\NETVISION.exe -A
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O4 - Global Startup: Printkey2000.lnk = C:\Programmer\PrintKey2000\Printkey2000.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {DB893839-10F0-4AF9-92FA-B23528F530AF} - http://deposito.trafficredlight.net/10244-69.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = skovsew.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{498824C9-5B2A-431A-AF0C-0BFCC3131352}: NameServer = 192.168.1.1,194.239.134.83
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = skovsew.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = skovsew.dk
O20 - Winlogon Notify: PCANotify - C:\WINNT\SYSTEM32\PCANotify.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: pcAnywhere Host Service (awhost32) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
O23 - Service: Backup Exec Remote Agent for Windows NT/2000 (BackupExecAgentAccelerator) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\RANT\beremote.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINNT\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
11. august 2006 - 14:09 #7
... ikke noget 'mistænkeligt' at finde...

Følgende _kan_ slettes -

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

... brug evt [MSConfig] til det ->
http://netsquirrel.com/msconfig/index.html

PS: Alternativ til [Printkey2000] -> http://www.gadwin.com/printscreen/
11. august 2006 - 14:09 #8
Ping...

(Det var et [svar]...
Avatar billede thyrring Nybegynder
12. august 2006 - 00:31 #10
TanX...

Jeg kigger på det på mandag igen... nu er det weekend...

Og ang. de andre... Jeg har faktisk prøvet at ryde op i listen... men det er ikke alle jeg kan give accept... måske findes de ikke i systemet mere!!!
Avatar billede thyrring Nybegynder
15. august 2006 - 11:52 #11
Så skulle der være rydet op... Takker