Avatar billede bivins Nybegynder
09. august 2006 - 12:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

compatibilitet af grafikkort med bundkort

Først vil jeg lige nævne at det undrer mig at der ikke er en kategori under "Hardware" der hedder "Grafikkort", så jeg har oprettet spørgsmålet under "Skærme".
Spørgsmålet er i alt sin enkelthed om et bundkort der understøtter AGP 4, kan kører med et nyere grafikkort der kører med AGP 8X. Jeg er nok klar over at jeg ikke vil kunne udnytte de 8X, men vil det i det hele taget kunne bruges. Grunden er at jeg har fået en fladskærm med DVI-I stik, som jeg ikke kan udnytte da mit gamle kort kun har VGA stik. Lige til sidst, vil forskellen være stor fra VGA stik til DVI?
Avatar billede bivins Nybegynder
09. august 2006 - 12:38 #1
Jeg har faktisk lige fundet svaret på spørgsmålet i databasen. Det er faktisk 3 år siden at der blev svaret: "Det betyder egentligt ikke så meget da alle nyere grafikkort er bagudkompatible, et 8x AGP grafikkort kan derfor sagtens kommes i en 2x AGP port..."
Min skærm er en SyncMaster 930BF som har begge stik. Jeg syntes selv at den har et klart billede, så jeg har stadig spørgsmålet, vil forskellen være tydelig hvis jeg går over til et grafikkort med DVI stik?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 15:24 #2
dvi stik giver omkring 20% skarpere billede, så det er klart værd at bruge :)
Avatar billede bivins Nybegynder
09. august 2006 - 15:52 #3
Tak for informationen!
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 16:03 #4
:)