Avatar billede donn Nybegynder
07. august 2006 - 12:27 Der er 1 kommentar

Backupløsning til bærbar pc

Hej

Jeg har en bekendt som jeg har lovet at fikse en backup løsning til.
Han driver en enmandsvirksomhed, hvor al data er placeret på en bærbar computer - hvilket i øvrigt er derfor jeg har påpeget ham vigtigheden af en backup løsning :)

Anyways jeg tænker, at løsningen skal basere sig på en ekstern harddisk af en art.
Da det er en bærbar computer tænker jeg at denne løsning kunne laves omkring et hd kabinet med en 2,5" HD i.
Tanken er her at skabe et backup billede som er identisk med computerens HD. I tilfælde af et sammenbrud, er min tanke at han blot kan skifte hardiskene og på den måde være kørende igen.

Er dette en god løsning eller er der andre løsninger som er mere ligetil.

Derudover skal han have noget backup software. Her kunne det være super hvis man kunne få noget software som ud over at kunne tage en fuldstændig backup også kunne nøjes med at tage backup af de data som er ændret siden sidst. Findes der et sådanne program?
Det må gerne være et program med et simpelt interface.
Avatar billede timmeren Nybegynder
18. august 2006 - 10:01 #1
Det da også en udmærket ide du har fået, jeg har dog en anden jeg ville fortrække.

Elgiganten har denne harddisk boks med plads til 2 harddiske på netværket, det er muligt at sætte kode på harddiskene, så hvis de skulle blive stjålet kan de ikke bare læse hvad der er på, for den kryptere også data'erne så den ikke kan læses i en normal computer.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000oRTUPsNW?ProductID=WBbD4QFWMD4AAAEIi1oUF3uK&CatalogCategoryID=35zD4QFWjsIAAAEDqFCtBDZi&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=NETGEAR%20NGSC101

langt link jeg ved det. det skal dog siges opsætningen af harddiske boksen kan være lidt trixi første gang, men så kører det også. der er desuden backup software med til harddisk boksen. (dette kender jeg dog ikke meget til).

men ved der findes programmer der kun backupper de sidst brugte filer, du kan jo kigge på det, kender desværre ingen.