Avatar billede ravnemor Juniormester
07. august 2006 - 02:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iTunes og filtyper

Jeg fandt itunes igår og syntes det da var utroligt nemt at arbejde med og hurtigt at købe musik osv.

Men nu har jeg købt nogle numre og de bliver købt som .m4p filer. Det viser sig så at jeg kun kan afspille dem i quicktime player eller itunes.

Hvis jeg brænder dem ned på en cd, kan jeg slet ikke åbne dem. Det hjælper heller ikke at ændre typen til mp3 i indstillinger på itunes.

Hvad er fordelen ved at købe musik fra itunes egentlig fremfor på tdc, hvor man kan gøre med musikken som man vil og høre dem hvor man vil ? Jeg er godt nok lidt negativ over det. Jeg fandt dog 2 sange igår som jeg ikke kunne downloade andre steder på nettet.

Har jeg misset noget ?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. august 2006 - 02:29 #1
Du er ikke den eneste der har problemer med itunes, se f.ex:
http://www.computerworld.dk/art/35000?a=fp&i=1

Der står f.ex:
"Desuden kan musik købt i butikken kun bruges med en iPod, fordi kopibeskyttelsen gør, at musikken ikke kan afspilles på andre mp3-afspillere."
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. august 2006 - 02:33 #2
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. august 2006 - 02:34 #3
Men der er trods alt mulighed for at konvertere filerne, selv om det er lidt besværligt.

Metoderne er gennemgået relativt udtømmende her: http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?t=6258&highlight=mp4+mp3
Avatar billede ravnemor Juniormester
07. august 2006 - 02:39 #4
Hold da op, godt jeg endnu ikke har lagt en formue der. Tak skal du have, jeg har gemt den i foretrukne og prøver at følge sagen. Det bliver jo spændende.

Læg et svar for point...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. august 2006 - 02:46 #5
Et par link mere:
http://ing.dk/article/20050923/IT/109230112/-1/arkivugensavis
http://www.computerworld.dk/art/34603?a=search&i=0

Den gode nyhed er at der er en vej uden om (søg på "crack drm itunes" på google) og at det (sansynligvis) bliver kendt ulovligt at sælge musik på den måde.
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. august 2006 - 12:29 #6
OK.. her er mit svar.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. august 2006 - 12:46 #7
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede ravnemor Juniormester
07. august 2006 - 15:34 #8
old....jeg har gemt alle link i min foretrukne. Dit link til vejledning vil jeg kigge nærmere på når jeg en dag har helt fred og ro og kan koncentrere mig. Det ser jo ud til at blive en omstændig affære *GGG*

Tak for hjælpen, jeg vidste faktisk intet om iTunes før i weekenden. Jeg fandt det kun fordi jeg søgte efter en sang, som åenbart ikke kan findes andre steder.
Avatar billede Anne-Lene Nybegynder
13. marts 2009 - 02:27 #9
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at jeg ikke kan høre min nyindkøbte musik fra Itunes! Hvis det er sandt er jeg godt gal i skralden! Kan man virkelg ikke PÅ itunes konvertere mp4 til mp3 og lægge det over på en alm mp3, ikke en ipod men en sansaclip!