Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 18:32 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Er jeg ved, at brænde min computer af?

Se venligst linket. I bios står det for "System outside temp"
Men jeg aner ikke hvad det er, men det ser jo ikke godt ud.
Der er overensstemmelse mellem Fanspeed og bios.
Bundkortet er DFI med Athlon 64 3500+
http://img392.imageshack.us/img392/1958/speedfanoh7.jpg
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 18:46 #1
Nu kører der også en kabinetventilator Fan 3 2136 RPM. Det hjælper bare ikke.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. august 2006 - 18:56 #2
hvilken en mener du er for høj?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 18:59 #3
Den på 50 grader, med advarselsflammen.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. august 2006 - 18:59 #4
Maximum temerature for AMD 64:

AMD Athlon 64
70°C

så 50 er da ingenting :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. august 2006 - 18:59 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 19:09 #6
Jo men det er ikke cpu´en som er på 50 grader, den er på 40 grader - den nederste.
Jeg aner faktisk ikke hvad der måles. Brugeren nicer, mener det er chipsettet, og
forhandleren mener det er grafikkortet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. august 2006 - 19:14 #7
ahhh.. ja det er sq ikke til at sige hvad det er så.. Temp3... jaaaa.. fedt :P
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 19:16 #8
Jeg har også en nonitor, som fulgte med kortet, som hedder ITE smart guardian.
Den har en rubrik "system 1" på 37 grader, og "System2" på 50 grader.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 19:28 #9
Jeg har set din kommentar fra 04/08-2006 19:14:20, den har jeg først modtaget
fra eksperten 19:16. Det gør det samdelig svært, at kommunikere.
Avatar billede sambo Nybegynder
04. august 2006 - 20:23 #10
Hvad med at læse om det i manualen til dit bundkort?
Avatar billede sambo Nybegynder
04. august 2006 - 20:24 #11
det kunne jo være at man kunne sætte en føler til et stik der hed temp. 3, for at måle andre temp. end lige cpu og bundkort
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 20:35 #12
sambo - jeg har jo skrevet, at jeg ikke kunne finde ud af, hvad den er til, det er
derfor jeg søger hjælp fra andre, som ved mere end jeg.
Det "svar" du har lagt, er ikke svar på noget som helst, det er faktisk et
spørgsmål, uden spørgsmålstegn.
Avatar billede sambo Nybegynder
04. august 2006 - 20:49 #13
Hvis du nu kigger på det link du selv har sat ind, så er der ingen omr. på fan3, dvs. at der ikke er tilsluttet noget og så er det bare en ud af luften temp. oplysning, som man jo desværre ser nogen gange, men hvad hedder dit bundkort helt nøjagtigt?
her er så lige et ? til ovennævnte svar (hihi)
Avatar billede sambo Nybegynder
04. august 2006 - 20:51 #14
hovsa læste ikke lige at du havde sat noget til fan3
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 20:54 #15
OK!:)
Avatar billede sambo Nybegynder
04. august 2006 - 21:00 #16
nu har jeg lige selv inst. SpeedFan 4.29 og jeg har ingen flammer(jubii) men har heller ingen fanspeed på fan3

Hvad hed dit bundkort odover DFI
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 21:02 #17
NF4 Infinity. Det er til Athlon 64.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2006 - 13:34 #18
Nå, jeg tror ikke jeg får svar på mit spørgsmål, og slet ikke når det står som
besvaret. Tak for jeres kommentarer.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 09:22 #19
Hej gotfred
Jeg kender godt programmet og har foranlediget af denne tråd prøve-installeret programmet på 5 computere med 5 forskellige CPU`er - programmet viser fejl over hele linien - det skal her bemærkes at den ene computer har kørt konstant (server) i snart 6 år så det er næppe nogen graverende fejl programmet reagerer på - Jeg forstår sætningen "System outside temp" som at programmet melder at systemet er uden for det temperatur interval som programmet er konfigureret til - Du kan se de maksimale arbejdstemperaturer på http://www.heatsink-guide.com/content.php?content=maxtemp.shtml
Det er min klare overbevisning at man ikke bør lægge for meget i den advarsel programmet kommer med
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2006 - 12:01 #20
Ja hej helgec, tak for din beroligende kommenter, Der er også en anden måler,
som fulgte med bundkortet. Det var faktisk den, som sendte advarselsbib.
Jeg er lige startet op, så temp. er kun 48 grader, men har ligget konstant
omkring 50 grader, så jeg måtte sætte afvarsels trinet op til 54 grader, så den
ikke bibbede konstant. Se venligst på linket, og giv mig din mening.

http://img124.imageshack.us/img124/3091/itsmartguardiankv3.jpg
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 12:32 #21
http://www.helgec.dk/temp.jpg viser et billede taget samtidig af begge programmers måling af systemet, jeg syntes næsten nøjagtigheden eller mangel på samme taler sit tydelige sprog

MVH
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2006 - 12:50 #22
Ja du har ret, det ser lige så faretruende ud som mit. Og på baggrund af dit
omfattende forsøg på 5 computere, er det et svar jeg kan bruge til beroligelse.
Du skal derfor ikke nøjes med tak, men også have de lovede point, ide jeg - som
man siger på TV - betragter sagen som genåbnet. Lægger dem under PC, som point
til helgec.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2006 - 18:42 #23
helgec - Husk du har point liggende her: http://www.eksperten.dk/spm/724438