Avatar billede tarantula Nybegynder
01. august 2006 - 23:17 Der er 5 kommentarer

Playstation: pistol på projektor ?

Jeg er den heldige ejer af en projektor for at gøre spiloplevelsen lidt bedre.. men er det muligt at bruge en pistol til min playstation på projektoren?.. i så fald hvordan virker den og hvilke kan jeg bruge?

På forhånd tak..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. august 2006 - 08:04 #1
Lige umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle virke. På den anden side ved jeg ikke hvordan sådan en pistol virker, men en TV skærm giver jo ingen feedback lige som en projektor ikke gør.
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2006 - 09:07 #2
mig bekendt er pistoler ikke særlig ny-skærm-venlige - i hvert fald ikke tidligere. Kørte du fx på et 100hz tv virkede pistolerne ikke og det samme med plasma og formentlig også lcd.

Om teknologien er udviklet videre tør jeg ikke sige - men tidligere har det i hvert fald ikke "bare" virket.
Avatar billede mash Mester
02. august 2006 - 15:01 #3
øhhh en lyspistol virker ved at "aflæse" scan linjen på tvét,dvs. når den opdatere skærmen 50 gange i sek(50hz), så kan lyspistolen "se" hvor langt den er nået med at opdatere skærmen og udfra tiden der går til den skriver igen regner den ud hvor du peger hen, så hvis din projektor kan køre 720*576@50 hz burde det virke, men du er nød til at prøve ,nogle projektorer skriver ikke billedet af en gang så der virken den nok ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. august 2006 - 15:40 #4
Hvis det er sådan en pistol virker, så virker den ikke med en LCD eller en projektor.
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2006 - 11:33 #5
lukketid?