Avatar billede virus Nybegynder
01. august 2006 - 12:17 Der er 3 kommentarer

Sammenlign permissions på 2 Windows 2003 boxe

Jeg sidder i en håbløs situation.

Jeg kan på google ikke finde et produkt som tillader mig at sammenligne permissions på 2 Windows 2003 Servere.

Det er vigtigt, da jeg har en applikation kørende der skal sættes nøjagtigt ens op.

Jeg håber en af jer kender et sådan scenarie, da jeg nødigt vil bruge op til en dag på at scripte det selv samme med ADSI.

Pft.
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2006 - 19:31 #1
Det er lidt langhåret, men du kan jo lave udtræk af samtlige permissions (dog kun NTFS Permissions) til en fil, og efterfølgende sammenligne de to udtræk (med eks. Total Commander) - Det er en temmelig lang process, men det er muligt!

Dernæst kan du importere 2 ens Security Templates i dine Windows Servere. Derved opnår du samme security settings på services etc.

- Karser
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2006 - 19:35 #2
Du trækker NTFS permissions med et commandline tool der hedder:

CACLS.exe

Skriv CACLS i en commando promt, for at få parametrene... Brug evt. ">output.txt" til at få resultatet som txt fil!
Avatar billede virus Nybegynder
02. august 2006 - 09:02 #3
Hej karser,

Ja cacls var en mulighed, men synes ikke jeg kan få en rekursiv mappe/fil liste.

Jeg faldt dog også over et lille program fra Sysinternals kaldet AccessEnum, det giver mig faktisk mulighed for at få listet alle permissions i et givent dir, samtidigt med det kan sammenligne resultatet med en gemt liste.

Hvis du smider et svar får du point for dine anstrengelser :)