Avatar billede manse999 Nybegynder
30. juli 2006 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af www.nyhedsoverblikket.dk

Hej med jer.
Jeg har siden www.nyhedsoverblikket.dk og har lavet den en del om.
Derfor vil jeg gerne have noget feedback, så hvis du vil tage dig et par minutter, kigge lidt på siden, og skrive din mening vil jeg blive glad.

På forhånd tak
Avatar billede old-faithful Praktikant
30. juli 2006 - 13:28 #1
Ideen er udmærket. Jeg synes dog at designet er lidt for rodet og uoverskueligt.

Mine kommentarer:
• Hvorfor er der ikke danske bogstaver i hovedmenuen? Det må der meget gerne være, medmindre det er tiltænkt som en design "feature".
• Jeg synes at du må finde en måde at »bryde« forsidens indhold på. Problemet er lidt, at nyhedsoversigten er så lang og "monoton". Her ville det måske hjælpe feks. at benytte kategorier. Det nuværende har lidt "telefonbog" over det, hvilket gør det mere uoverskueligt at læse.
• Personligt ville jeg nok finde en anden måde at opstille dine »drop-down« bokse. Den nuværende opstilling er efter min mening lidt rodet.
Avatar billede lund_dk Praktikant
30. juli 2006 - 14:09 #2
Siden er meget mørkog dyster at se på.. Jeg ville persónligt finde et andet alternativt som er mere overkueligt og letter at se på.
Avatar billede hent-det Nybegynder
31. juli 2006 - 14:23 #3
Jeg synes slet ikke man har et særlig godt overblik, selvom siden hedder nyhedsoverblikket. Som de andre siger er siden for mørk. Jeg synes heller ikke den er brugervenlig nok.

Få lidt inspiration fra f.eks http://www.newsnow.co.uk/ som har det samme koncept som dig.
Avatar billede jarl-g Nybegynder
31. juli 2006 - 15:11 #4
Man lukker siden efter femten sekunder, hvis ikke vi som her skulle vurdere den. Mørk, kedelig og uoverskuelig. De Google-ads skal VÆK. Det Banner?! Menuen er dårlig. Forum, Sitemap, Om Nyhedsoverblikket, Forside og Tilføj Nyhedsfeed skal VÆK. Sidstenævnte kan måske være et andet sted med en lille skriveblok-thumbnail. Forum'et skal slet ikke være der. Hvad skulle det bruges til. Rullemenu'erne skal væk. Lav evt. et træ som på www.flashforum.dk eller få en til at lave det for dig. Farvevalg = Forfra.

Dette kan lyde hårdt, men konceptet er for godt til at blive "spildt" med overflødige ting som forum og Om Sitet.

-Jarl G.
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
02. august 2006 - 02:41 #5
Hej.

Synes designet virker lidt uoverskueligt. Synes du mangler nogen faste rammer på siden. Det ville give en del til designet efter min mening.

Det er meget få links som ser ud til at virke. Men det kommer vel :)

Mvh
Glenovic16dk
Avatar billede hent-det Nybegynder
04. august 2006 - 13:11 #6
Forresten, tror du får det MEGET svært efter jubii her for nogle dage siden lavede www.news.dk
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 11:46 #7
Første kommentar... gaaab, slet ingen grafik på ?

1. få et logo, enkelt hvis det ikke må tage for mange kb
2. da det er nyheder generelt, ville jeg nok vælge et mindre dunkle farver, ville passe fint i andre sammenhænge, men personligt får jeg fornemmelsen af at skulle læse noget vedr. militæret, undergrunden eller andet lyssky-releteret materiale.
3. æøå ?
4. overblikket forsvinder fuldstændigt for mig for alt det der er over "Forside", google-ad, menu og overskrifter glider ud i én og kan ikke rigtig skille det af fra hinanden. Her skal bruges flere farver, linier eller lignende så man kan se hvad der er reklamer og hvad man kan trykke uden af blive vildledt.
5. opstilling er umiddelbart god, hvis den blev understøttet af et bedre farvevalg, noget grafik så man ikke tror man er landet på en side fra 1998, og eller en generel bedre opstramning af hvad der er hvad, så tror jeg konceptet er fornuftigt.

håber ikke jeg er for hård =)
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. november 2006 - 23:39 #8
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?