Avatar billede topaz Nybegynder
30. juli 2006 - 10:49 Der er 2 kommentarer

Bluetooth headset

Jeg har en X-Micro bluetooth dongle ( http://www.x-micro.com/main-product-dongle2.html ) og et Xnet bluetooth headset ( http://www.xnet.com.tw/product_main.asp?p_no=B4&i_no=B400007 ) og med noget widcomm software installeret i Windows så kan jeg bruge headset'et til at snakke med i Skype uden problemer.

I Suse 10.1 har jeg brugt denne guide http://en.opensuse.org/How-to_use_a_bluetooth_headset_with_SuSE_10.0. for at få det til at virke, og jeg er også kommet et langt stykke af vejen.

Bluetooth fungerer på computeren og headset bliver også fint fundet og accepterer koden. Jeg kan endda godt skifte til /dev/dsp1 i Skype og Skype accepterer at lydkortet virker og jeg kan lave opkald.

Der kommer bare ikke noget lyd op i headset'et.

Heller ikke hvis jeg prøver

aplay -D plughw:Headset lydfil.wav

Den afspilles tilsyneladende fint, men ingen lyd i headset'et.

I Windows kommer der dog en "ring-op" lyd i headset'et hvorefter jeg skal klikke på en knap på headset'et inden lyden kommer igennem, og det gør der ikke i Suse. Jeg har en mistanke om at det er det der mangler, men jeg kan selvfølgelig også have lavet en fejl i opsætningen, da jeg faktisk ikke har den fjerneste anelse om hvad det er guiden går ud på. (Men jeg er 100% sikker på at jeg har fulgt den slavisk.)

Nogen ideer om hvordan jeg kommer videre. ?
Avatar billede hojben Novice
03. december 2007 - 18:30 #1
næææ
Avatar billede snowball Novice
07. december 2007 - 08:22 #2
hojben: Du burde vide bedre end at lave sådan et indlæg!

Hvis man ikke har noget konstruktivt at hjælpe med, så undlad venligst at lave et indlæg, tak.

Snowball / Admin