Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 10:12 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

min computer fryser/crasher hjælp søges

hej xperten min computer er begyndt at fryse. Fx vis jeg spiller cs så når jeg ville gå ud af spillet så lige inden den er ude af spillet så fryser den. Og jeg må genstarte fx vis jeg høre musik i windows media player så vis jeg tager det i full screen altså i ved sådan man kan se ved ikk hva det hedder håber i ved hvad jeg mener. Men så vis jeg tager det i full screen og jeg ville tage det tilbage til normal igen. Så fryser den os og jeg må atter genstarte. Ved i hvad det kan være

sorry vidste ikke om det var her den skulle ligge :)

Hilsen Jens
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. juli 2006 - 10:15 #1
Prøv at opdatere din grafikkort driver :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
27. juli 2006 - 10:18 #2
Hvis det er noget som først lige er kommet her på det sidste og du ikke har lavet nogle driver ændringer lige før er det nok ikke der den ligger, hvis jeg var dig ville jeg først og fremmest scanne for vira og lign. gøgl.
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 10:18 #3
Det kan også være fordi dit grafikkort bliver for varmt, prøv at tage ydrekabinettet af, hvis den ikke fryser der, skal du have noget mere køling.
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 10:20 #4
jeg har et Nvidia 6200 128 mb og jeg har altid taget siden af mit kabinet og jeg har næsten lige her for nogle par dage siden formateret så jo jeg har den nyeste driver fra Nvidia ;)
27. juli 2006 - 10:36 #5
"...par dage siden formateret ..." - Har du så fået ALLE WindowsUpdate elementer med - incl ServicePack2 ?

Evt. Sikkerhedsprogrammer + tilhørende opdateringer ?

Har du fået korrekte driver(s) til alt din hardware ?
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 10:39 #6
jeps den har hentet over 50 opdateringer på windows opdate hehe det syntes jeg sku var mange ;)

og ja jeg har hentet og installeret servicePack2 det var vidst noget at dfet første jeg installet ;)

og ja der følger jo sådan en cd med driver til mit bundkort lydkort og så vidre de er osgså installeret
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 10:49 #7
Lyder mystikst, er det kun cs, eller er det også andre spil?
27. juli 2006 - 10:50 #8
OK -
Kun forslag om VARME problem - i disse dage...
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 10:53 #9
jeg spiller kun cs så ved ikk lige hehe men ehm det er jo bare underligt fordi den crasher ikke inde i spillet kun når jeg går ud af det ;)
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 10:56 #10
Ja, men hvis intet af dit hardware bliver for varmt, (prøv at mærke efter når det sker, eller check biosen), så kan jeg kun skyde på at det er et software problem, at der er sket et eller andet uheldigt ved den reinstallation.
Avatar billede spine Nybegynder
27. juli 2006 - 11:03 #11
hej.. driverne fra dine cd'er er IKKE de nyeste, gå ind på producentens hjemmeside og hente nyeste drivere.... de kommer heller ikke fra windowsupdate (nogle gør men kun få) så opdater til nyeste driver. det hjælper sikkert... når den først crasher når du lukker spillet er det ikke et varmeissue.
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 11:11 #12
jamen hvordan ved jeg at jeg henter de rigtig driver der er jo mange forskelige ?
Avatar billede spine Nybegynder
27. juli 2006 - 11:34 #13
du skal bare tage de nyeste du kan finde...
grafikkort er nemt det er bare http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
og følg guiden.. men hvis du på producenternes hjemmesider indtaster din hardwares modelnummer i deres søgefelt, plejer man let at kunne finde drivere..
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 11:38 #14
jamen jeg har de nyeste til mit grafikkort jeg skal opdatere mit bundkort men kan ikk finde ud af at finde et sted jeg downloade til ASrock M266A
Avatar billede spine Nybegynder
27. juli 2006 - 11:48 #15
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 11:49 #16
kay men skal jeg ikk bruge andre driver end det ?
Avatar billede spine Nybegynder
27. juli 2006 - 11:55 #17
dit bundkort er ret gammelt, så der er ingen nye drivere til det efter 2004.. så de er sikkert udemærkede dem du har på din cd...
Avatar billede spine Nybegynder
27. juli 2006 - 11:56 #18
hvis det er driver relateret er det med 95% sandsynlighed enten grafik eller lyd driveren som skaber problemer.
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 12:15 #19
hmm oka kan det være mit grafikkort der er for varmt ?
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 15:05 #20
tror ikk jeg ville kunne finde ud af at sætte en anden køler på :(
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 15:10 #21
Hvis brugsforvirring glipper så kan du jo altid spørge eksperten :D
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 15:12 #22
hehe ja det har du jo ret i men vis nu jeg prøver som jeg har st mig for nu at jeg gerne ville så kan jeg ikk ødelægge noget vel :)
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 15:47 #23
Hvis du ikke er voldeligt anlagt, og sørger for at røre ved kabinettet når du har været væk fra computeren for at aflede dig for statisk elektricitet, så burde du ikke kunne ødelægge noget.
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 15:50 #24
De enste tidpunkt jeg har ødelagt noget var en harddisk, som lå løst oven på kabinettet imens den kørte, som jeg så rykkede på, hvilket skabte statisk elektricitet, og vupti, så havde jeg en defekt harddisk. Men ellers har jeg tit pillet og rykket ting ind og ud af mine kabinetter, og det er rimelig stabilt anlagt.
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 15:51 #25
jamen jeg skal da tage grafikkort ud af computeren skal jeg ikk eller er det der jeg har hørt før at man skal røre ved en radiator inden man gør noget ?
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 15:55 #26
Jo, hehe, tænkte lige på cpu køler der, men jo at røre ved en radiator aflader dig også for statisk alektricitet
Avatar billede tribalroots Nybegynder
27. juli 2006 - 15:57 #27
Bare husk ikke at danske for vildt henover gulvtæppet på vej tilbage til maskinen! ;-D
Avatar billede chap2005 Nybegynder
27. juli 2006 - 15:58 #28
LOL :D

så er det da godt jeg ikk har gulvtæppe haha ;)