Avatar billede heenet Novice
26. juli 2006 - 01:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

PHP på Windows

Jeg er ASP mand, og for en god ordens skyld vil jeg lige starte med at frabede mig, at dette spørgsmål enden i en religionskrig :-)

Jeg har fået en hjemmeside på en DVD som er lavet i PHP.
Den skal jeg lave om til ASP, da jeg skal stå for den fremtidige vedligeholdelse af siden.

Jeg kan nogenlunde forstå PHP koden, men det ville være nemmere, hvis jeg kunne se hvordan den virker.

Den har hidtil lagt på en privat server, som ikke længere er online, og det webhotel, som den fremover skal ligge på er ASP/Windows. Jeg har selv kun Windows PC'er med IIS.

Jeg har kigget lidt på, om jeg bare kunne installere Apache, men komme det i konflikt med IIS'en, som jeg vil have svært ved at undvære?
For at sige det mildt, så er det heller ikke webserver installation og vedligeholdelse, som jeg har beskæftiget mig mest med, så det jeg søger er den nemmeste og billigste løsning, hvorpå jeg kan få liv i min PHP løsning.

Hvis der er nogen som har erfaring med at flytte løsninger fra PHP over i ASP, og som måske ligger inde med nogle guldkorn, så er jeg MEGET interesseret, da tiden er lidt imod mig :-)

på forhånd tak
Avatar billede dark_simon Nybegynder
26. juli 2006 - 02:47 #1
Hej cd4all.

jeg har installeret PHP på IIS på min XP maskine og det kører uden problemer.
Du kan hente php på http://www.php.net/downloads.php.

mvh
dark_simon
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
26. juli 2006 - 17:50 #2
Der findes også en anden pakke kaldet AppServ.
Det tilpasser sig Windows med en installationspakke .. Simpelt og nemt..

Denne Pakke indeholder Apache, PhpMyAdmin til MySQL også kaldet MSSQL i ASP .. og så indeholder det også PHP funktioner.. det er meget nemt.. instiallation også skal du placere filerne i mappen kaldet www under appserv mappen .. så skulle siden ligge på http://localhost/ ;) PHPMYADMIN er på http://localhost/phpMyAdmin ..
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
26. juli 2006 - 17:51 #3
Og for en anden god sags skyld ligger jeg lige linket: http://www.appservnetwork.com/
Avatar billede heenet Novice
27. juli 2006 - 09:17 #4
Til karl-klinke:

Jeg har nu installeret AppServ, og det var deer jo ikke mange ben.
Dette har så disabled min mulighed for at se ASP filer lokalt, da min http://localhost/ er flyttet fra C:\Inetpub\wwwroot til C:\AppServ\www

Er det muligt at få begge dele til at kører samtidig, så jeg både kan arbejde med asp og php?
Hvis ikke hvordan skifter jeg så tilbage til asp, hvis jeg kan det?

Tillægsspørgsmål:
Er der et standard brugernavn og password phpMyAdmin?
Avatar billede heenet Novice
27. juli 2006 - 09:34 #5
Kan man evt. installere Virtual PC og så kører ASP på den "rigtige" og php på den vituelle?
Det burde man vel kunne, men kan man så trække data fra MySQL på den virtuelle til en asp løsning lokalt på den "rigtige"?
(håber det giver mening :-)
Avatar billede heenet Novice
27. juli 2006 - 09:55 #6
Har selv lige fundet ud af at brugernavnet på phpMyAdmin er 'root' og passwordet var så det jeg knastede ved installationen...
Avatar billede heenet Novice
27. juli 2006 - 11:14 #7
Jeg har efterhånden fået det væsentlige til at virke, så jeg siger tak for svarene til jer begge.
Dark_simon: dit svar var fint, men jeg var lidt forvirret over hvor meget jeg skulle downloade og bruge, så jeg valgte karl-klink svar som min løsning.