Avatar billede donn Nybegynder
25. juli 2006 - 17:09 Der er 8 kommentarer

Mine netværksforbindelse VAR væk, internettet er stadig væk

Hej

Jeg håber i kan hjælpe mig...

Det hele startede med at min cpu under opstart oplyste mig at system filen var beskadigt. Denne reparerede jeg med genoprettelseskonsollen, da jeg ikke fik andet tilbud om reperation ved anvendelsen af min XP disk.

Det førte til at jeg måtte genindlæse de fleste af mine drivers. Efter at have indlæst driverne til mit bundkort var mine netforbindelse imidlertid ikke dukket op endnu. Derefter læste jeg et par timer herinde og prøvede med div. virusscanninger og spyware scanninger. Dette førte til at en virus blev fundet, men jeg tror den befandt sig i "viruschest" (avast), så jeg tror ikke den har forårsaget nogen skade.

Herefter prøvede jeg at aktivere de fleste tjenester som hedder noget med net og det medførste at jeg igen kunne se alle mine forbindelse, meeen...

Jeg kan forsat ikke gå på nettet. Jeg anvender et eksternt trådløst asus USB netkort, til at gå på nettet med. Den kan sagtens finde vores net i opgangen og der er også traffik, men jeg kan ikke gå på nettet og se hjemmesider, anvende MSN etc.

Jeg kan godt gå ind "på" vores router og se dens opsætning.

Jeg har kørt de tre regsvr32 dll'er.

Jeg går ud fra at det formentlig er en tjeneste eller lign. som jeg ikke har aktiveret, når det nu var manglende aktivering af eksempelvis "netværksforbindelser" som har forårsaget mit problem. Er der nogen som har en ide til hvad der kan løse mit internetproblem?
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. juli 2006 - 19:55 #1
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. juli 2006 - 20:03 #2
Kører følgende service også?
DNS Client
Avatar billede donn Nybegynder
26. juli 2006 - 12:17 #3
Hej og tak for svaret
Jeg har prøvet Lspfix og DNS Client kører (Startet)...
Avatar billede zinuss Nybegynder
26. juli 2006 - 19:37 #4
ok...
Kan du se denne side så? http://64.233.187.99
Avatar billede donn Nybegynder
27. juli 2006 - 07:21 #5
Nej jeg kan ikke oprette forbindelse til den side. Jeg kan godt oprette forbindelse til min router.
Avatar billede zinuss Nybegynder
28. juli 2006 - 12:27 #6
Ok, hvis du ikke kan gå på siden men godt kan se din router virker det som din internetforbindelse er i udu.. Når du logger ind på routeren kan du så se om du har fået en IP af din/jeres udbyder? Evt. tjek at alle kabler sidder ordenligt i.. Nu siger du opgang, så jeg formoder ikke du har adgang til modems og lign.? Kan naboerne gå på nettet?
Avatar billede donn Nybegynder
29. juli 2006 - 09:32 #7
Hej og endnu en gang tak for de du giver dig tid.

Begge mine computere går på nettet vha. en trådløs forbindelse. Min bærbar som jeg sidder ved pt. kan godt gå på nettet?
Avatar billede donn Nybegynder
07. august 2006 - 12:17 #8
Problemet er løst ved køb af nu computer. Mine Windows dage er ovre :)
Tak for indsatsen alligevel.