Avatar billede binauhus Nybegynder
25. juli 2006 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med DVD-drev

Hej,

Jeg har et spøjst problem med mit internet dvd drev i min computer. Starter jeg computeren normalt op kan den i windows ikke se drevet ej heller hvis jeg siger Søg efter hardware. Hvis jeg der i mod under opstart klikker lågen ind og ud hele tiden kan jeg når maskinen er startet op siger Søg efter hardware hvorefter computeren finden drevet og det herefter virker normalt.

Hvorfor skal det være nødvendigt og hvordan ændrer jeg det så jeg kan hvile mine fingre under opstart?

MVH
BinauHus
Avatar billede summer Mester
25. juli 2006 - 16:35 #1
Det virker som computeren ikke har fundet drevet rigtigt. Prøv at fjerne det i Enhedsorientering og genstart maskinen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. juli 2006 - 16:59 #2
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. juli 2006 - 17:02 #3
For at dl scriptet er du nødt til at bruge IE.:-)
Avatar billede binauhus Nybegynder
25. juli 2006 - 19:17 #4
Har prøvet begge dele nu.
Det kommer ikke op når jeg genstarter.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. juli 2006 - 19:45 #5
dvs. du fik det ikke til at funke?
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
25. juli 2006 - 23:35 #6
Jeg har været udsat for et lign. problem. Det tog mig en hel dag af løse, men det lykkedes til sidst ved at slette nøglerne "UpperFilters" og "LowerFilters" i registreringsdatabasen, som beskrevet på denne side:

DK: http://support.microsoft.com/kb/314060/da
Eng: http://support.microsoft.com/kb/314060/en-us

Selv om der ikke sker den helt store ulykke ved at slette de to nøgler, så husk at tage en backup af registreringsdatabasen inden du går i krig.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. september 2006 - 20:34 #7
Takker:-D