Avatar billede sonofpaul Nybegynder
25. juli 2006 - 16:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ændre navn (ghost image)

Hej,

Jeg er ved at gøre et forsøg i at installere en enkel pc med alt hvad jeg skal bruge og lave så en image til de andre...
det virker fint men en enkel ting som jeg mangler er enten en verktoj, script eller noget lignende til at ændre navned på pcen så jeg ikke får et konflikt på netværket...
er det nogen som kender en løsning til det her .. på forhånd tak
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
25. juli 2006 - 23:27 #1
Værkjøjet sysprep er faktisk lavet til lige præcis det formål. Det er endda lavet af MS og ligger på installations cd'en til Windows XP (skulle faktisk ligge på NT og opefter, men har kun selv prøvet til XP).

Det ligger i \Support\Tools\Deploy.cab som er en fil du skal pakke ud. Jeg mener også der ligger lidt dokumentation om værktøjet i det samme dir, eller i cab filen.

Det virker sådan at man giver programmet en række informationer om hvad der skal ske i installationen. Bagefter kører man sysprep.exe filen og computeren lukker ned og klar til at blive ghostet.
Når man starter pc'en igen (eller smider det image på en anden pc og starter den) vil den køre en slags mini installation, hvor den blandt andet spørger efter hostnavn.

Det står lidt her, og ellers er der en del info om det forskellige steder på nettet: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;302577
Avatar billede sonofpaul Nybegynder
26. juli 2006 - 00:44 #2
ok... det lytter som noget som kan bruges... tak for det.