Avatar billede newcoder Nybegynder
24. juli 2006 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mambo CMS: Language error

Hej :)
Jeg er gået i krig med Mambo CMS og er rigtig glad for løsningen. Men da jeg sad tidligere og rodede rundt i Global Configurations, blev jeg pludselig lukket ude og fik følgende fejl når jeg prøvede at få adgang til admin:

Warning: main(/language/.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/dirtyduck.dk/administrator/index.php on line 32

Warning: main(): Failed opening '/language/.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/dirtyduck.dk/administrator/index.php on line 32

Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: database in /home/dirtyduck.dk/administrator/index.php on line 33

- Er der nogen der ved hvad denne fejl kommer af??
Jeg har ingen anelse om hvad jeg har gjort forkert eller hvordan jeg skal løse problemet..

Al hjælp er værdsat!
Vh. NC
Avatar billede hmm10 Nybegynder
25. juli 2006 - 01:48 #1
tja, der er en variabel, som du enten har fået slettet eller overskrevet. Denne variabel indholder angiveligt filnavnet på den fil, som der skal indsættes.

language/__HER MANGLER NOGET FRA EN VARIABEL__.php
Avatar billede newcoder Nybegynder
25. juli 2006 - 08:56 #2
Ok.. Nogen idé om hvad det kunne være for en? hehe
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 15:39 #3
Du kan prøve at se på linie 32 i /home/dirtyduck.dk/administrator/index.php (eller vise den til os)
Avatar billede newcoder Nybegynder
27. juli 2006 - 00:28 #4
Line 32:
include_once ( 'language/'.$mosConfig_lang.'.php' );
Line 33:
$database = new database( $mosConfig_host, $mosConfig_user, $mosConfig_password, $mosConfig_db, $mosConfig_dbprefix );

og i configuration har jeg:
$mosConfig_lang = 'danish';

alligevel får jeg fejl...I don't get it..
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2006 - 03:31 #5
Det lyder lidt som om din include_path er forkert, så configgen heller ikke bliver inkluderet. (eller måske et problem med rettighederne på config-filen)
Avatar billede newcoder Nybegynder
27. juli 2006 - 10:22 #6
ok?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2006 - 22:44 #7
Var der ingen andre warnings før dem, du nævnte?

Grunden til at jeg mener, at configgen ikke bliver indlæst, er, at når linie 32 køres, så er $mosConfig_lang tom, som man kan se ud fra fejlmeddelelsen, der siger, at scriptet forsøger at åbne en fil ved navn /language/.php

PS. Jeg spiller lidt på gehør her. Jeg er ganske kendt med PHP, men har ikke specifikt arbejdet med Mambo.
Avatar billede newcoder Nybegynder
15. juli 2008 - 11:35 #8
sandbox vil du have point?