Avatar billede peterpeter Seniormester
24. juli 2006 - 19:41 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Uploade feriebilleder under rejsen ?

Hej Alle

Vigtigt spørgsmål:

Vi skal til udlandet i 3 uger og der vil jeg fotografere en del....

Hvad er det smarteste, med hensyn til uploadning af billeder på nettet ?? Jeg mener, jeg tager flere billeder end der kan være på min 512 MB CF kort !!!

;-) Tak

PS: Jeg har GMail med 2 GB, men skal jeg så sende mails med billeder til mig selv eller hvad ???
Hvad er det nemmeste ???

TAK

PS: Skal rejse i morgen tidlig.....  ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juli 2006 - 19:48 #1
Avatar billede peterpeter Seniormester
24. juli 2006 - 20:33 #2
OK Tak - Men kan man uploade flere på en gang ????

Hvad med GMail - Kan jeg bruge det ???
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
24. juli 2006 - 21:24 #3
Det er lidt besværligt at sende det til dig selv, for selv om du har 2 GB på gmail, kan du kun sende 10 MB af gangen.

Der findes sider som fx www.esnips.com hvor man kan uploade en del data gratis. Esnips har jeg ikke selv testet, det var bare et hurtigt hit på google, men ulempen ved sådanne sider (og for den sags skyld også google) er at du for det første er ret afhæning af at finde en netcafe og for det andet, så skal den netcafe også helst have en nogenlunde hurtig upload, for ellers kommer du til at sidde der i lang tid.

Du kan måske få dem brændt ud undervejs, i en fotoforretning (hvis der da er sådan en, der hvor du skal hen), men hvis det var mig ville jeg gerne kunne slappe af og kunne smække et nyt kort i maskinen når det er fyld - så jeg ville klart købe et større/flere kort :-)