Avatar billede canedo Nybegynder
24. juli 2006 - 17:13 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Startsiden kan ikke ændres

Jeg har fulgt denne artikel om fjernelse af spyware:
http://www.eksperten.dk/artikler/755

Men min startside forbliver den samme. Først kunne jeg ikke ændre den fra at være about:blank, så slettede jeg en nøgle i registreringsdatabasen som havde værdien "about:blank" og sidenhen ryger IE konstant hen på en msn side når den startes op.

Jeg har en DrWeb log, en ewido - Scan Report og en hijackthis log. Er her en som kan hjælpe med at kigge det igennem?
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
24. juli 2006 - 17:35 #1
Prøv dette løsningsforslag fra MS: http://support.microsoft.com/kb/320159/da - "Indstilling for startside ændres uventet, eller du kan ikke ændre indstillingen for din startside".
Avatar billede zynzz Praktikant
24. juli 2006 - 17:39 #2
http://www.spywarefri.dk/ der er kan du sikkert finde noget om dette problem...
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 17:59 #3
Denne search er godt nok lavet hos symantec, men du kan måske bruge det til at identificere de mulige vira som har inficeret dit system og forårsager problemet!

http://searchg.symantec.com/search?q=browser+msn.com&context=gbh&src=sea&output=xml_no_dtd&ie=UTF-8&oe=UTF-8&client=symc_en_US&proxystylesheet=symc_en_US&site=symc_en_US
Avatar billede canedo Nybegynder
24. juli 2006 - 19:59 #4
Kunne det ikke tænkes, at en klog kunne få noget ud af denne?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:03:04, on 24-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Menuen Start\Programmer\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Accessibility Toolbar - {11352A67-0178-46B1-8855-D50B2F81C054} - C:\Programmer\Accessibility_Toolbar_EN1\Accessibility_Toolbar.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinFast Schedule] C:\Programmer\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [snpstd] C:\WINDOWS\vsnpstd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!ewido] "C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: ICQ Pro - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1127207481281
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://opdatering.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\Windows\SYSTEM32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\Windows\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
24. juli 2006 - 21:59 #5
Umiddelbart ikke noget 'snavs'/virus ifølge din LOG...

Det er sansynligvis [ewido anti-spyware 4.0 guard] programmet der holder fast i din IE startside (det er programmet opdraget til!). Check opsætningen af samme; jeg kender ikke tilstrækkelig til detaljer i programmet til at kunne peje direkte på hvilket sted ...
http://www.spywarefri.dk/manualer/ewido-manual.htm
Avatar billede canedo Nybegynder
24. juli 2006 - 22:17 #6
dr1 >

Okay, checker når jeg er hjemme hos min egen computer igen i morgen tidlig. Vil dog lige nævne at jeg installerede ewido i forbindelse at jeg rensede min computer, og problemet med about:blank opstod inden da.

Overvejer at installere min computer på ny med min recovery CD... hvis ikke det vil lykkedes. Jeg har en stærk mistanke om, at det er et af de mange anti-snavs programmer som er årsag til problemet. Ironisk nok. Men vil gå videre med problemet i morgen.

/Camilla
24. juli 2006 - 22:21 #7
Generelt ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer] )
24. juli 2006 - 22:26 #8
Jeg ser ikke Symantec / Norton NAV i første del af listen - øhhh - bruger du det ?
Eller er der 'rester' af Symantec / Norton NAV ?
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039?Open&src=&docid=2004093015165236&nsf=tsgeninfo.nsf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. juli 2006 - 22:28 #9
Jeg tror at din log er kørt i fejlsikret, og viser derfor ikke alt som starter op. Kom lige med en log fra normal tilstand.

Vi skal nok få fixet din start og søgeside, men kom lige med den nye log først
Avatar billede canedo Nybegynder
24. juli 2006 - 22:30 #10
Jeg bruger Norton Antivirus 2004 på computeren... men da jeg lavede min hijackthis scanning var jeg i fejlsikret tilstand, har det nogen betydning?

/Camilla
24. juli 2006 - 22:45 #11
Self. <forevernewbie> har ret...
Log fra "normal tilstand..."
Avatar billede canedo Nybegynder
24. juli 2006 - 22:45 #12
okay, hehe... en kikser. Sender en log fra normal tilstand i morgen tidlig :-)

/Camilla
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. juli 2006 - 22:46 #13
Jeps, se mit indlæg seneste indlæg
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 08:50 #14
Så kom den endelig - en korrekt Hijackthis log, håber I kan få noget ud af den:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 08:49:05, on 25-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Windows\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe
C:\WINDOWS\vsnpstd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Menuen Start\Programmer\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Accessibility Toolbar - {11352A67-0178-46B1-8855-D50B2F81C054} - C:\Programmer\Accessibility_Toolbar_EN1\Accessibility_Toolbar.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinFast Schedule] C:\Programmer\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [snpstd] C:\WINDOWS\vsnpstd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!ewido] "C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: ICQ Pro - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1127207481281
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://opdatering.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\Windows\SYSTEM32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\Windows\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 09:39 #15
Jeg har opdaget at messenger starter op under opstart... og den starter op hver gang selvom jeg fjerner mit flueben i kør/msconfig.

Jeg yderligere testet om jeg kan ændre min startside under en ny brugerprofil, det kan jeg ikke.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2006 - 10:16 #16
Jeg skal lige ulejlige dig med en HijackThis log igen. Du har formentlig en infektion som gemmer sig for HijackThis, så inden du kører scanningen, skal du omdøbe HijackThis, til f,eks hjt
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 10:21 #17
okay, jeg har netop fundet ud af, at selvom jeg har været inde og afinstallere min msn totalt via tilføj/fjern programmer, så dukker den op i min taskmanager ca 1 minut efter opstart (msmsgs.exe).

Jeg omdøber min hijackthis og kører en scanning igen, 2 min.

/Camilla
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2006 - 10:22 #18
Du kan også roligt køre dette fix:

-- Download dette fix til rodbiblioteket på din computer (som regel c:\):
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4
Eller her:
http://www.fromsej.dk/download/VundoFix.exe

-- Dobbeltklik på VundoFix.exe for at køre det. Sæt flueben ud for "Run VundoFix as a task". Du vil få en besked om at Vundofix vil lukke og genåbne indenfor ca. et minut. Klik på OK.

-- Når Vundofix genåbner, skal du klikke på "Scan for Vundo"-knappen.

-- Når den er færdig med at scanne, skal du klikke på "Remove Vundo"-knappen.

-- Du vil så blive spurgt om du er sikker på, at du vil fjerne filerne. Her skal du klikke på "Yes". Herefter bliver dit skrivebord blankt, og fixet vil forsøge at fjerne Vundo. Når den er færdig, vil værktøjet have lov til at lukke computeren ned. Det skal du acceptere.

-- Genstart herefter computeren, og lav en ny log med HJT, som du lægger herind. Læg også indholdet af denne fil herind: C:\vundofix.txt

Jeg er først på igen ca kl.1530
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 10:26 #19
okay, jeg prøver lige den procedure og vender så tilbage...
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 10:35 #20
Har nu scannet med VundoFix og Hijackthis (hjt.exe), her er resultatet:

VundoFix V5.1.0

Running as SYSTEM
from c:\windows\system32\VundoFix.exe

Checking Java version...

Sun Java not detected
Scan started at 10:30:09 25-07-2006

Listing files found while scanning....

No infected files were found.

Beginning removal...

----------------------------------------------
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:32:51, on 25-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Windows\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe
C:\WINDOWS\vsnpstd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Accessibility Toolbar - {11352A67-0178-46B1-8855-D50B2F81C054} - C:\Programmer\Accessibility_Toolbar_EN1\Accessibility_Toolbar.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinFast Schedule] C:\Programmer\WinFast\WFTVFM\WFWIZ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [snpstd] C:\WINDOWS\vsnpstd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1127207481281
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://opdatering.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\Windows\SYSTEM32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\Windows\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe

Måske du kan se noget denne gang? Ellers kører jeg sq min recover-CD... som ligger og griner henne i skuffen.

/Camilla
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
25. juli 2006 - 10:47 #21
Har du kigget på det link jeg kom med i første indlæg?
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 10:49 #22
Jeg ville geninstallere den nye msn messenger, men så kom denne op:
http://www.canedo.dk/startpage.gif

Det lader til at der er fejl i registreringsdatabasen... Nøglen "Start Page" findes ikke længere i min registreringsdatabase.

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 10:53 #23
jimdaggerthuggert > kigger på det nu.

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 11:09 #24
okay, har prøvet at følge guiden, men det hjælper ingenting. Dog har jeg fundet ud af, at jeg kan ændre min startside ved at angive den i registreringsdatabasen - i fejlsikret tilstand.
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 11:14 #25
- så min startside kan kun ændres ved at jeg gør det i fejlsikret tilstand fra registreringsdatabasen.

jimdaggerthuggert > Må lige arbejde videre med artiklen fra MS.

/Camilla
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
25. juli 2006 - 11:17 #26
Fandt du værdierne ResetWebSettings og HomePage?
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 11:20 #27
Nej, for nøglen "HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel" findes ikke i registreringsdatabasen.

/Camilla
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
25. juli 2006 - 11:33 #28
Mystisk.. prøv at søg på dem så.

Hvis du klikker på "Denne Computer" (så søger den alle nøgler igennem) og så går op i menuen Rediger og tryk på søg og så skriv ResetWebSettings og bagefter HomePage.

Hvis den finder noget, men det ikke er det rigtige, så kan du trykke på F3 for at søge videre.
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 11:33 #29
Jeg kan heller ikke gennemføre en "ren start", som MS beskriver. Efter genstart er der sat et hak i "Indlæs Systemtjenester" under msconfig og det er der også i "Indlæs startelementer".

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 11:38 #30
jimdaggerthuggert > det prøver jeg lige.

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 11:44 #31
Kan ikke finde nøglen "Control Panel" under Internet Explorer nogle steder i registreringdatabasen. Den ligger under Windows, og Current User, men der finder jeg ikke værdien ResetWebSettings eller værdien HomePage.

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 14:54 #32
Læg et svar jimdaggerthuggert og dr1, jeg har nemlig opgivet - og brugt min recovery CD og geninstalleret det hele.

I fortjener points for tålmodighed.

/Camilla
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2006 - 16:08 #33
Nu har du geninstalleret, men som jeg skrev 24/07-2006 22:28:16, kunne det godt løses (med en regfil). Men okay, nu har du da et frisk Windows.
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 16:43 #34
ja, det er rart :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2006 - 16:57 #35
Skulle du få problemer med startsiden igen, er regfilen her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/IE_reset1.zip
Den resetter IE Search og toolbarfunktion. Den virker selvfølgelig kun hvis du er sikker på at maskinen ikke er "inficeret".
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
25. juli 2006 - 17:24 #36
Jeg synes du skal gemme dine points, du fandt jo selv løsningen ;)
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 17:45 #37
Ja, ved ikke om den var inficeret. Men okay, jeg lukker spørgsmålet, tak for nu.

/Camilla
25. juli 2006 - 18:30 #38
... efter nævnte recovery CD bør (=skal) du med det samme smutte til WindowsUpdate for nyeste opdateringer; der kommer jo en form for opdateringer flere gange om måneden ...

Safe Surfing...
Avatar billede canedo Nybegynder
25. juli 2006 - 18:34 #39
dr1 > ja, det var det første jeg gjorde... og den downloade mindst 50 mb sikkerhedsopdateringer, lidt vildt. Det samme gælder Norton, - den downloadede mindst 70 Mb opdateringer.

/Camilla
25. juli 2006 - 20:29 #40
... nemlig - Det er der mange der glemmer efter en (gammel) recovery CD ...