Avatar billede birddog Nybegynder
21. juli 2006 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

skifte ram i fujutsu siemens amilo L7300

jeg har købt nye ram til min fujutsu siemens amilo L7300.
og alt skulle jo være lige til, men problemet er at denne model her ikek bare lige har en lille klap bagi man skal løsne for at smide de nye ind, man skal løsne hele bunden.
der sidder små 15 skruer som jeg alle har løsnet, men af en eller anden grund så hænger den stadig fast der nede hvor skærm og bagenden mødes. Så vidt man kan se så er der ikke noget der burde holde på den, men er der nogen der ved om der er nogen små platisk "takker" man skal være opmærksom på eller?.
Har også hørt fra en at man måske skulle gå ovenfra ned, altså løsne keyboadet mm. og på den måde komme ind til herlighederne.
er der nogen der har arbejdet og prøvet at skille denne model af, så vil jeg meget gerne have nogen fif.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juli 2006 - 11:43 #1
Så vidt jeg husker sidder rammene under tastaturet. Der sidder 2 tapper foroven, de skal trykkes tilbage, så burde tastaturet kunne tages op.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juli 2006 - 21:30 #2
Har du fået kigget på det?
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juli 2006 - 09:43 #3
Jeg får ingen mail fre E, så jeg laver lige et svar.
Avatar billede birddog Nybegynder
22. juli 2006 - 10:20 #4
sorry jeg ikke lige fik svaret, igår var der grønkoncert også senere i biffen og se pirates2, så sad ikke ved pc'en igår :D
jeg har desværre ikke mulighed for at sidde med den bærbare igen før på mandag, så før kan jeg ikke svare dig.

jeg må indrømme at jeg ikke har set 2 tapper forovnen.
men jeg kigger på det, asap mandag morgen.
tak for dit bud, og hold nu en god weekend.
Avatar billede birddog Nybegynder
26. juli 2006 - 09:48 #5
nu har jeg fået fingerne fat i den igen, og har såsmåt kigget på det, men kan du give mig et hint hvor på keyboadet jeg skal kigge efter de 2 små takker, og give en nærmere beskrivelse af dem, bare så jeg ikke gør noget forkert.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. juli 2006 - 10:02 #6
har du stadig garanti på den?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. juli 2006 - 10:18 #7
Hvis der er garanti på den må du ikke selv udskifte RAM, så ryger garantien.

Men hvis du ikke har det, så kan du prøve om der er noget på Fujitsu-Siemens forum:
http://support.fujitsu-siemens.com/forum/
Avatar billede birddog Nybegynder
26. juli 2006 - 10:50 #8
nej ingen garenti mere.
derfor jeg gør det.
Har nu skiftet mange ramblokke i forskellige bærbare, men den her model kan jeg bare ikke lige komme ind til ramblokne !

kigger på deres forum
Avatar billede birddog Nybegynder
26. juli 2006 - 11:47 #9
når bliv lidt småvred, og kom så ind via keyboardet som i sagde.
så tak for det
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. juli 2006 - 12:15 #10
Selv tak.