Avatar billede mikkelboni Nybegynder
20. juli 2006 - 12:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Associering af programmer a.k.a Åben med

Jeg har haft installeret InDesignCS, som nu er afinstalleret, hvorpå InDesignCS2 er installeret. Nu skal jeg så have associeret de "gamle" InDesign filer med det nye program. De har begge endelsen .INDD.

Jeg har selvfølgelig prøvet at højreklikke på en af de "gamle" .INDD filer, valgt ÅBEN MED > VÆLG PROGRAM > GENNEMSE og derefter fundet den nye InDesign.exe fil, dog uden held. Her valgte windows så at lægge Adobe Acrobat Destiller ind som det foretrukne program.

Derefter prøvede jeg at gå ind under MAPPEINDSTILLINGER > FILTYPER,  hvor jeg prøvede at slette og genoprette .INDD filtypen... Igen uden held.

Jeg er lost!
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
20. juli 2006 - 12:39 #1
Kan du ikke gøre det fra InDesign selv?.. prøv at gå gennem punkterne i File menuen.
Avatar billede mikkelboni Nybegynder
20. juli 2006 - 12:47 #2
Jeg kan selvfølgelig åbne gennem File menuen, men der er ingen steder under File (eller andre top menuer så vidt jeg ved) hvor man kan associere filtyper med programmet selv (InDesign).

Desværre
Avatar billede mikkelboni Nybegynder
20. juli 2006 - 14:36 #3
Så har jeg repareret/geninstalleret InDesign, og så virker det igen af sig selv. Men tak for buddet jimdaggerthuggert!
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
20. juli 2006 - 14:49 #4
Det var så lidt. Var ellers ved at finde en pc med InDesign, så jeg selv kunne komme til at se menuen.. synes nemlig jeg har pillet ved det før ;-)