Avatar billede the_mazter Nybegynder
19. juli 2006 - 12:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjern kontrol af computer via internet

Hej

Hvad er den nemmeste metode til at fjernstyre en PC via internettet?
Jeg har tanker i retning af VNC (eller mere specifikt TightVNC, da båndbreden på min fjern host ikke er stor).

Det eneste jeg har brug for er at kunne overføre filer fra fjern computeren til nær computer, gerne med en eller anden form for on the fly comprimering.

Har I andre kommentarer?
Og ja, inden I begynder at spekulere over om det er lovligt, så kan jeg berolige jer med at det er helt lovligt, og computeren er betalt af mig selv, jeg har bare ikke mulighed for at være i nærheden af den.

/Mazter
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. juli 2006 - 13:09 #1
Hvis det kun er til fil overførelse, vil jeg anbefale FTP.
Hvis det er en Windows maskine du ønsker at fjernstyre, vil jeg anbefale Remote Desktop.
Avatar billede the_mazter Nybegynder
07. august 2006 - 22:12 #2
viste sig ikke at være nødvendigt aligevel.. points?

/Mazter
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. august 2006 - 22:31 #3
Svar.