Avatar billede sonderup Nybegynder
14. juli 2006 - 20:17 Der er 5 kommentarer

Spindown af extern HardDisk

I Windows XP kan man i kontrolpanel for strømstyring sætte de interne harddiske til at lukke ned efter en bestemt tid hvis de ikke bruges, så de ikke udvikler varme, bruger strøm, bliver slidte ect.

Men uanset hvad jeg gør så sker der IKKE noget på mine externe diske. De SPINNER derud ad med varme til følge. Er det bare mig eller kan man IKKE få disse til "lukke" ned når de IKKE bruges.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2006 - 21:02 #1
du kan i enhedshåndtering angive at windows skal slukke for enheden hvis den ikke bruges - gælder kun for USB.

Hvordan er de tilsluttet - USB eller Firewire?
Avatar billede sonderup Nybegynder
15. juli 2006 - 01:03 #2
Via USB

Og nej enhedshåndtering er allerede sat til med flueben til sluk for enhed for at spare strøm. Hvor min interne straks slukker ned sker det aldrig for de externe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2006 - 09:20 #3
Eksterne harddiske er normalt aldrig tilsluttet konstant, da de som regel bruges til backup/opbevaring og er langsomme (i forhold til interne) så hvorfor i alverden er dine egentlig tilsluttet hele tiden?
Avatar billede sonderup Nybegynder
15. juli 2006 - 17:54 #4
Hej dertil er der kun at sige INTET ER NORMALT. Hvis man har en laptop har man ofte brug for mere plads. Det har jeg, men undres BLOT over at jeg IKKE kan få XP til at slukke for dem når de ikke bruges. Det er jo lidt besværligt med nå en knap fysisk. Og man KAN jo også GLEMME at slukke for DEM.
Avatar billede zaar Nybegynder
19. juli 2006 - 11:27 #5
Man gør dette med det medfølgende software til USB disken.
Jeg har en Maxtor One touch II, den kan jeg få til at spindown med det medfølgende software. Fulgte der ikke software med til din externe disk, har du ikke denne mulighed.