Avatar billede olsen205 Nybegynder
13. juli 2006 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

String er forkert

Jeg har trukket data udfra en Mysql database til behandling i min MSSQL database. Problemet er at der er nogle tekst felter der står som URL kode.

Eksempelvis:
Søndre Nordstrand Vidergående Skole
S%F8ndre+Nordstrand+Viderg%E5ende+skole

osv. osv.

Hvordan får jeg den korrekte tekst i MSSQL? (problemet skal løses i MSSQL)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. juli 2006 - 12:02 #1
hvordan henter du data ?
Med et program eller over i en tekst fil eller hvad ?
Avatar billede teepee Nybegynder
13. juli 2006 - 12:19 #2
Jeg tror at du må have gang i noget replace() eller benytte xp_cmdshell til at kalde en ekstern rutine.
Avatar billede olsen205 Nybegynder
13. juli 2006 - 12:28 #3
dr_chaor --> Jeg kopiere dataen over i en "Transfor data task" i en DTS pakke.

teepee --> i så tilfælde hvor dan skal den så lyde. Tabellen hedder PACK og feltet project_navn
Avatar billede olsen205 Nybegynder
13. juli 2006 - 12:30 #4
teepee -->  jeg mener hvordan skal jeg skrive replacen?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2006 - 13:08 #5
UPDATE tabel SET felt = REPLACE(REPLACE(felt,'%F8','ø'),'%E5','å')
Avatar billede olsen205 Nybegynder
13. juli 2006 - 13:12 #6
Takker for hjælpen...