Avatar billede DaneX Praktikant
10. juli 2006 - 19:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cleare CMOS på Dell Latitude D600

Jeg har købt en brugt Dell Latitude D600, men computeren er beskyttet af et administrator password, så jeg ikke kan noget med den.
Jeg har forsøgt at kontakte sælgeren igen men uden held.

Er der nogen måde, jeg kan cleare CMOS og dermed også dette password eller er jeg bare på godt gammeldags dansk ... på skideren... hvis jeg ikke kan få fat på sælgeren og få passwordet?

Mvh
DaneX
Avatar billede mickey777 Nybegynder
10. juli 2006 - 21:49 #1
Kan du ikke tage CMOS-batteriet ud, eller ændre på nogle jumper som kan nulstille computerens bios? Referer lige til manualen så du er helt sikker på at sætte indstillingerne korrekte:)
Avatar billede DaneX Praktikant
10. juli 2006 - 22:09 #2
Nej den løsning virker desværre ikke på en bærbar. :)
De er langt bedre sikret, da dataerne ligger lagret i en chip, som ikke er afhængig af strøm.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. juli 2006 - 22:21 #3
Det er det også på en ikke bærbar. Årsagen til batteriet er ikke for at gemme BIOS, for den behøver ikke strøm, men derimod er det nødvendig for at gemme den opsætning af hardwaren i BIOS som du foretager i CMOS.

Nu kender jeg ikke DELL, men selvfølgelig er der en mulighed for at resette BIOS CMOS. Har du manualen, så se om ikke der evt. er en tastekombination, som vil resette BIOS
Avatar billede trinity Nybegynder
15. juli 2006 - 11:27 #4
Press F2 during POST to enter the system setup program.
Press ALT and F to reset the computer defaults:
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd600/sm/bios.htm#1000425

Men jeg tror ikke umiddelbart at det fjerner passwordet.

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd610/en/ug_en/password.htm#wp1109444

If you forget any of your passwords, contact your system administrator or contact Dell. For your protection, Dell technical support staff will ask you for proof of your identity to ensure that only an authorized person can use the computer.
Avatar billede DaneX Praktikant
06. februar 2010 - 18:22 #5
Computeren blev doneret til en "Computer kastnings konkurrence" - jeg vandt selv. :P