Avatar billede miol92 Nybegynder
10. juli 2006 - 19:25 Der er 1 løsning

Grimt output

Hej. Jeg er forholdsvis ny i latex men har et problem med brug af kommandoen

\usepackage[T1]{fontenc}

som det siges alle mulige steder at man skal bruge (i det mindste når man skriver på dansk).

Men inkluderer jeg denne linje i min kode bliver bogstaverne ualmindeligt grimme og grumsede - det ligner nærmest omvendt anti-aliasering. Og ja; det ser perfekt ud hvis jeg undlader den, men jeg går ud fra den skal med, hvis man laver længere dokumenter (har kun lavet ultrakorte test-dokumenter).

Jeg har installeret Latex fra Gerben Wierdas i-Installer (Mac OS X) og skriver i iTexMac (den udgave, der bruges til OS X 10.3), selvom jeg er ret overbevist om, det ikke er et editor-relateret problem.

Håber nogen kan hjælpe - i så fald er der i hvert fald 100 points til vedkommende. =)
Avatar billede miol92 Nybegynder
10. juli 2006 - 21:12 #1
Nevermind jeg løste selv problemet ved at installere MacTex, hvorefter outputtet er fint.