Avatar billede packey Nybegynder
10. juli 2006 - 16:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FTP server

Hej.
Jeg har en ftp server kørende til upload af billeder til billedbehandling. jeg har x antal brugerer oprettet, men i dag var jeg tilfældigvis inde og lige åbne mit ftp program. Jeg kunne se en heftig trafik i loggen med en bruger der hed "james" der prøvede at logge ind med alverdens passwords. jeg afbrød alle forbindelser men efter 1 sekund blev der prøvet igen."Han" eksisterer jo ikke i mit kartotek, så han blev afvist hver gang af serveren. Men det gik så hurtigt med et nyt forsøg med nyt password at det lugter lidt af et eller andet program der står og prøver med alverdens navne og passwords for at komme ind. Det er jo tydeligvis en hacker med et hackerprogram der bare buldre derudaf, men hvad kan jeg gøre? Den prøvede også på alle mulige forskellige porte som dog ikke er åbne på min router. Det er vel bare et spørgsmål om tid før det rammer rigtigt? Jeg har i øvrigt ud over min firewall i routeren også Sygate installeret, men så længe der er åbent på port 21 er det vel lige meget...
Avatar billede beorn Nybegynder
10. juli 2006 - 16:14 #1
bloker hans IP i din firewall eller FTP opsætning
Avatar billede beorn Nybegynder
10. juli 2006 - 16:16 #2
nogle programmer kan faktisk sættes op til automatisk at blokere for en IP hvis der har været x gentagende fejllogons. det var måske en mulighed at undersøge det.
Avatar billede packey Nybegynder
10. juli 2006 - 20:24 #3
ok vil lige prøve at gøre det. vender lige tilbage snart
Avatar billede langbein Nybegynder
14. juli 2006 - 22:11 #4
Med litt gode brukernavn og gode passord saa holder det. Har hartt servere kjoerende ut mot internett det det har vaert gjort forsoek paa haeking gjennom flere aar. Det har gaat bra. Har noen ganger bare sittet med en trafikkmonitor og sett paa disse forsoekene. Det ser for eksempel ut til aa vaere en populaer fritidssyssel i Kina aa forsoeke, i timesvis aa komme inn paa en norsk web server.

Den stoerste rissiko det er vel kanskje hvis man setter opp en eller annen testkonto med ett eller annet enkelt passord som man glemmer aa slette.

Ellers med gode brukernavn og gode passord (Store og smaa bokstaver pluss tall) saa holder det i praksis i aarevis.

Det som er viktig i praksis det er aa huske aa slette alle testkontoer og alle andre kontoer som ikke er i bruk.

Hvis det ern noen som kjenner en automatisk ip blikker for ssh, saa ville det ellers vare interessant ..
Avatar billede langbein Nybegynder
14. juli 2006 - 22:12 #5
ip blikker = selfolgelig: "ip blocker"
Avatar billede packey Nybegynder
03. oktober 2006 - 23:06 #6
tak for hjælpen.
send et svar langbein
Avatar billede langbein Nybegynder
04. oktober 2006 - 00:14 #7
OK :-)