Avatar billede beorn Nybegynder
10. juli 2006 - 10:32 Der er 2 kommentarer

Scanning til PDF samt lagring

Hej

kunne ikke finde en overordnet kategori at ligge det her spørgsmål i.

Vi står over for at skulle omdanne vores stamarkiv (ca. 1000-1500 ringbind med alt imellem 50 og 750 løsark i hver mappe). Det har vi så nogle elever til at scanne og fordele på mappedrev. fantastisk opgave.

Men problemerne med det her er så.

1. vi har allerede 2 kopimaskiner som kan scanne til PDF, problemet er at de ikke kan stå og beslaglægge de her maskiner over flere dage, så derfor skal vi have en eller to maskiner ind, her overvejer vi så at leje i ca. 2 måneders periode, men hvilke scanner er god og hurtig? den skal være med arkføder, skal kunne scanne til PDF og det skal ikke være noget med at man skal sidde og sætte hvert job op, (1 tryk på knappen = scan til en fil)

2. Er gået lidt kold i at finde en lagringsløsning, har kigget på to løsninger, et NAS storage basalt set bare en boks med to sata diske i RAID som jeg ville smække til switchen og så konfigurere et deledrev. Eller en dedikeret storage server.
Der er ingen tvivl om at den sidste er den dyreste, men hvis den er bedre og hurtigere er den selvfølgelig at foretrække jo.

enhver feedback og erfaring med et lign. projekt ville være rart.
Avatar billede haho Nybegynder
13. juli 2006 - 21:14 #1
Hej

Det er en stor opgave.
Jeg har selv en Fujitsu scanner 45 ppm dobbeltsidet med USB2 interface.
Den virker sammen med Adobe Acrobat, og scanner direkte til PDF. Den gør det oven i relativ små filer.

Prøv at kikke på dette link:
http://www.dicom.dk/DICOM/europe/web_eur.nsf/2ffd03bb13f8663248256f39001bff18/5de1e4c33015285cc125705a0035ce13?OpenDocument

Hvis du prøver at scanne et ringbind i en hæderlig (ikke for stor) opløsning, får du hurtigt et overblik over lagringsbehov, men du skal også kunne holde styr på dine dokumenter.

Held og lykke med opgaven
/haho
Avatar billede beorn Nybegynder
29. maj 2007 - 11:54 #2
hov, endnu et jeg havde glemt.

vi valgte at anskaffe os en god scanner med arkfødder som kan scanne direkte til vores servere. og så indkøbte vi et NAS storage med raid.

selve den store scanning, valgte vi så at betale os fra hos et eksternt firma, det andet ville tage for mange interne ressoucer regnede vi os frem til.

men smid et svar, så får du nogle point for ulejligheden.