Avatar billede leif Seniormester
08. juli 2006 - 20:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kun forsiden er tilladt

Hej,

Hvad er den sikreste måde hvis man siger at der er kun ens index som fx. Google og andre må indexere ?

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2006 - 21:08 #1
Brug robots.txt og den metode er ikke 100 %. Der findes ingen 100 % metode
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2006 - 21:09 #2
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
08. juli 2006 - 21:20 #3
Skriv således i en tekstfil, som du døber "robots.txt" og ligger i roden af dit webhotel:

User-agent:    *
Disallow:    /eksempel
Disallow:    /eksempel2
Disallow:    /eksempel.html

Ovenstående vil blive læst af botten og den vil ikke læse indholdet af mapperne eksempel1, eksempel2 samt filen eksempel1.html

Jeg ved ikke, om Googlebotten skal adresseres med præcist, end andre botter, men de foreslår selv, at du skriver:

User-agent: Googlebot
Disallow: /eksempel

Du kan læse Googles egne forslag her: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35303
Avatar billede madx Nybegynder
16. juli 2006 - 10:58 #4
Læs posten som bufferzone nævner...

Derudover, så kan du pakke dine links ind i javascript (f.eks. vha. document.write)og dele dem lidt op.... søgemaksinerne kan ikke afvikle js kun læse dem.

Er det den vej du vil gå? så skal jeg hitte dig et eksempel
Avatar billede leif Seniormester
16. juli 2006 - 22:48 #5
Bufferzone kom med link og svar på reelt det jeg tænkte på, men kunne ikke huske navnet.

Takker