Avatar billede malm Nybegynder
07. juli 2006 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dokumenthåndteringssystem

Vi er ved at undersøge markedet for dokumenthåndteringssystmer til omkring 160 brugere. Systemet skal lagre filer oprettet på et netværksdrev sammen med unikke data fundet i filen til søgning og fremskaffelse. Man skal kunne søge og hente filer i systemet via internettet. Hvilke systemer findes til dette formål?

Point deles ligeligt mellem svar, der medtages.

-
Avatar billede prog112 Nybegynder
11. juli 2006 - 01:07 #1
Hej malm

Problemformuleringen skal være meget mere præcis, hvis vi skal kunne hjælpe dig.

Men jeg tror ikke, at du kan finde et standardsystem, som opfylder dine krav. Jeg har arbejdet med dokumenthåndteringssystemer i længere tid, og man får aldrig opfundet "Dokumenthåndteringssystemet" en gang for alle.

Du er velkommen til at skrive til prog112@hotmail.com
Avatar billede hacked Nybegynder
23. juli 2006 - 19:51 #2
Avatar billede hacked Nybegynder
23. juli 2006 - 20:03 #3
Såfremt I blot er interesseret i at indexere filerne på netværksdrevene. Ovenstående link er til Enterprise versionen. Følgende link giver et overblik over samtlige produkter. http://www.google.com/enterprise/index.html
Avatar billede malm Nybegynder
03. august 2006 - 10:02 #4
Ja Google er da bestemt en mulighed dog med de begrænserninger, der nu følger med et COTS produkt. Svar tilbage så får du de 100.

Prog 112 jeg er sikker på du har ret. Kunder hader at skulle ligne alle andre og skal altid have noget skrædersyet ;)

Er du ansat i et firma, der laver den slags?
Avatar billede hacked Nybegynder
04. august 2006 - 19:37 #5
Et svar :)
Avatar billede fray Nybegynder
10. august 2006 - 20:33 #6
Hej prog112,

Jeg driver virksomheden DELTA ECM, som ikke laver andet end at rådgive om og lave løsninger til elektronisk dokumenthåndtering. Du er altid velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende dialog om dokumenthåndtering.

Jeg vil lige komme med en hurtig kommentar.

Det er vigtigt at gøre sig helt klar hvad der er man skal bruge et EDH-system til. Det ender sjældent godt hvis man først vælger et system, og man så derefter ser hvad man så kan få ud af det. Så en klokkeklar kravsspec. bør være på plads inden du søger efter et system. Ud fra din korte beskrivelse har jeg allerede et væld af spørgsmål der melder sig.

Hvad Google's løsning angår, så må man jo indrømme at de er ret gode til at indeksere data. Men jeg vil sætte spørgsmålstegn ved deres reelle viden om og erfaring med egentlig dokumenthåndtering. Google har efterhånden mange fine produkter, som rækker et vist stykke af vejen. Men så er det også slut.
Hvis det system du søger skal blive et vigtigt redskab for din virksomhed, vil jeg anbefale at du kigger på løsninger fra leverandører der ikke laver andet end EDH-software. Det får du langt den bedste løsning ud af.

Til sammenligning vil jeg nævne Aldi og Netto. Disse sælger af og til også computere. Disse er som regel udemærkede computere, men den dag du får brug for et godt råd eller support, så er der ikke meget at komme efter.

Man går heller ikke til fodlægen hvis man skal opereres i hjertet...

EDH-løsninger i virksomheder bliver mere og mere almindelige, og samtidigt også mere og mere kritiske. Efterhånden som virksomhedernes dokumenter og viden "forsvinder" ind i disse systemer, bliver det mere og mere vigtigt at systemerne f.eks. kan udvides med ny funktionalitet og til nye udfordringer. Efter et stykke tid bliver et EDH-system til at meget strategisk redskab, og derfor kan det være godt at deltage i erfagrupper og tage til brugerkonferencer der vedrører det system man bruges. Jeg er ikke sikker på at Google tager initiativ til dette. Jeg har lavet mange EDH-løsning i store og mellemstore virksomheder, og efter et stykke tid er samtlige af disse virksomheder kommet på nye ting de godt kunne tænkte sig at gøre med deres system. Dvs. behovene vil helt sikker blive flere og flere og mere og mere avanceret.

Dette var bare et par af mine tanke. Håber du kan bruge dem til noget.

Alle andre er naturligvis også velkomne til at skrive eller henvende sig hvis de har et spørgsmål om scanning, dokumenthåndtering, enterprise content management (ECM) og workflows.

Med venlig hilsen

Michael Fray
DELTA ECM
www.deltaecm.dk
www.deltashop.dk
Avatar billede prog112 Nybegynder
14. august 2006 - 13:25 #7
Hej Malm
Jeg har vist været lidt væk fra computeren et stykke tid.

Yes, jeg har lavet et større system, som står for dokumenthåndteringen i en bestemt type afdeling i banker.

Jeg har mit eget firma (vi er 2 plus et par freelance-folk, som vi kender godt) - du er velkommen til at skrive til mig på prog112@hotmail.com hvis du er interesseret.

Jeg vil næsten tro, at vi kan genbruge en del af bank-systemet i en eller anden form.

//pro112
Avatar billede prog112 Nybegynder
17. august 2006 - 10:26 #8
Hej fray
Jeg forstår ikke din kommentar. Burde den ikke være rettet mod malm ?
mvh Prog
Avatar billede fray Nybegynder
17. august 2006 - 11:58 #9
Hej prog112..

Jow, det har du helt ret i. Undskyld smutteren.

Til malm: Min kommentar var til dig..

Mvh

Michael Fray